Citat:
Ursprungligen postat av yeasou
Funkar som en gitarr utan 5e o 6e strängen!
|
AHA!

Då gäller det att plocka fram en av mina gamla "hajfenor", mitt favoritplektrum... Förr, för många år sedan, hade jag alltid en hajfena i plånboken! Man visste aldrig när man skulle springa på en Gura...

Eller fick lust att springa in på Anderssons Musik, eller Italienska, bara för att testa en Ovation...

De tröttnade på oss så småningom eftersom vi aldrig köpte någon... De kostade ju skjortan då... Fast vi köpte en del noter!
Citat:
Det svåra med att lära sig grekiska låtar är alla mollskalor som de använder! Tycker i alla fall jag.
|
Det stör nog inte mig. Tvärtom! Mina fingrar föredrar Moll-ackord på gitarr. Så det skulle väl i så fall gå att överföra till Bouzoukin!
Detta är något att tänka på...
För ca tre år sedan hade jag gitarren framme på skoj, och dåvarande katterna gick i taket! (Jo, strängarna hade ärgat duktigt... Men för att stått orörd så länge så stämde den tämligen väl ändå!) Av vilken anledning de gick i taket fick jag dock aldrig reda på...

Så jag undrar lite hur nuvarande katter skulle reagera om jag släpar hem en bouzouki och börjar fippla på den...?
Peter