Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-30, 22:39
kotleta kotleta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Samos stad/Vathi!

Hej!
Min första resa till grekland gick till Samos. Den ön kommer alltid att vara speciell för mig. Jag hade nyligen träffat min sambo och allt var väldigt romantiskt o fint! Detta var för 15 år sedan... Vi har varit tillbaka där igen för ett par år sedan och mycket var sig likt. Vi bodde båda gånger i Vathi, vilket vi tyckte var alldeles utmärkt. Vi gillar att fara runt på vespa och prova alla vackra stränder och mysiga byar om dagarna och att på kvällarna ha nära till allt som denna småstad kan erbjuda i form av tavernor och shopping. Vathi visat sig vara det bästa valet för oss. Stranden Gagou är en liten stenstrand med mycket folk, åtminstone under högsommar (då vi var där). Det är inte vår favoritstrand, då finns det så många andra stränder som är väldigt mycket vackrare, med klarare vatten och med underbar omgivande natur! Det är verkligen värt att hyra någon form av fordon och ta sig runt denna vackra ö! Önskar ni bo nära en vacker strand och inte har alltför stora krav på väldigt många olika tavernor och barer att välja på så finns det en mysig liten by -Koukari ni kan välja istället. Klapperstenstrand med väldigt klart o fint vatten. Vilket ställe på ön ni än väljer kommer ni bli nöjda, det är jag övertygad om!
Svara med citat