2005-02-21, 18:12
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Sydkusten/Plakias
Innerligen tack! Även vi föredrar sydkusten, helt klart En av våra favoriter är Paleochora. Vi har även åkt med lilla färjan från Paleochora österut till Sougia (stavas det så ). Det var en fantastiskt vacker resa med dessa mäktiga berg som stupar brant ner i havet. Om jag har fler frågor om Plakias, (om vi nu kommer i väg till Kreta i höst) så återkommer jag gärna. Jag vill ha nära till stranden och slippa "klänga" i trappor o branter eftersom jag har en skada i höger knä Så detta med boendet är väldigt viktig sak för oss.
Så är det det här med badrum!? Jag vill ha gott om utrymme och slippa ha halva kroppen utanför själva dusch-utrymmet då jag duschar. Jag uppskattar oxå att kunna duscha och inte behöva halvt om halvt "hänga" över handfatet samt, att kunna sitta ner på toan och kunna resa mej upp och slippa ha handfatet i knäet. (Om du undrar vad jag yrar om så kan du läsa mitt resebrev från i höstas). Att toarullen, ibland, får bäras ut före dusch är en baggis det hör mer till standarden tycker jag. Redan nu så undrar jag oxå om de stränder du nämner, förutom den stora som vi såg då vi gjorde blixtvisit, ligger öster eller väster om själva byn och om det är kort gångavstånd.
Angående blåsväder; vi har haft blåsigt och t o m regn ett par gånger i sept och då på sysdkusten. Det är nog lite som att spela på lotteri tror jag, Marianne o Jens hade en hel del blåsväder då dom var ner i höstas, medan vi som var i Kykladerna slapp den värsta blåsten
Pinsamt detta, nu längtar jag plötsligt till Kreta och vi som har flygbiljetter bokade för luffning i Dodde o Egeiska ö-världen
Men det ÄR bara så, Kreta har en ABSOLUT egen och outstanding plats i mitt hjärta!!
-Kreta, ett eget land............/Birgitta
|