2005-02-22, 12:46
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Vädret i Norrland
Detta med väder är, som nästan alltid, ett kärt ämne Här har vi behagliga -9, ymnigt snöfall sedan drygt ett dygn och garanterat myggfritt. Där det inte är plogat eller skottat kan vi, lätt, pulsa i snö upp till knävecken Det blåser inte, nu längre, så snön faller så vackert och stilla Det jag tänker på är detta; det som INTE kommer ner som snö under vintern, brukar falla som regn under sommaren. Skulle detta komma att stämma i år så bör vi få en varm o torr sommar och det är ju inte helt fel, eller..... Så kan man hoppas på en ymnig vårflod så att elpriserna håller sej i schack någorlunda
VAR uppe i norr är Du Elisabet? Jag förstår att det är längre norrut än där jag bor, enligt väderleksrapporten, i går, skulle norra norrland få just sol, klart o kallt. Men vi skulle få molnigt med EN O ANNAN SNÖFLINGA Stämde inte alls med tanke på all snö som fallit och fortfarande faller tätt.
Småfåglarna besöker flitigt vårt lilla fågelhus och äter av solrosfrön o jordnötter. Det lilla huset hänger i vår syrénbuske precis utanför fönstret i det rum där jag sitter så jag har full koll på lunchgästerna
Solen "lyser" dock med sin frånvaro I väntan på solen får jag väl titta lite mer på soliga bilder här på Kalimera Var ligger månne byn där janérik tagit sin vackra bild? Jag känner inte till bynamnet alls.
-Snö, snö, snö.......skotta, skotta, skotta.
-Sol, sol, sol......värme, värme, värme......../Birgitta
|