Sv: Har du ofrivilligt sovit ute?
Jo du. Jag kom till Mykonos en eftermiddag i juli -83, mitt i en ö-luffning. Det fanns inga rum till hyfsat pris. Bara dyra sådana, och det tillät inte vår budget. Så vi sov en natt på stranden i stan, min kille o jag. En natt som jag sent ska glömma! Vi låg nära kanten av trottoaren (kändes väl bra att ha en "vägg" intill), en plats som inte var säker framåt natten. . . När festande människor, lite vingliga skulle hemåt, eller kanske bortåt? Jag var livrädd att nån skulle trilla ner på mig! Det var ett himla liv hela natten. Ja, Mykonos är ju inte känt som en lugn ö precis. Vi var ca 10-15 personer som tillbringade natten på stranden. Jag o min kille försökte ligga på värdesakerna, så vi inte skulle bli av med något. Vi hade inte nån sovsäck utan sov på lilla solmattan av bast, med kläderna på, och med handduk som täcke. men det gick! jag vill minnas att det blåste plastpåsar och annat skräp på oss fram på morgontimmarna. Vi stack från Mykonos så fort vi kunde, vidare till Tinos och Andros. Men året innan var jag och öluffade med 2 kompisar. Då, när vi hade boendet fixat, så tyckte vi om Mykonos. Nu skulle jag dock inte vilja åka dit. Det är väl fortfarande ett galet vilt nattliv där? Det är jag lite för gammal för nu. Vill ha mer lugn och ro, med mysiga tavernor. . . Skulle nog ha svårt att klara en natt på stranden i en sån stad. Man blir lite bekväm med åren.
Lena
|