Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-26, 15:23
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Restaurang Mylos i Platanias

Drakiana eller "by the river" är en genuin grekisk restaurang. Öppen hela året och billig. Prova deras lamm helt utsökt och hemgjord fritata patata. Inga busslaster med turister här inte. Efter maten kan man ta en apelsin ifrån träden och äta. På vintern sitter man inne och äter. Detta är ett ställe jag inte har berättat om tidigare för jag har varit egennyttig. Det är bara att ta en taxi dit och njuta. Säg att ni vill till Drakiana by the river, de flesta taxis brukar åka från Platanias eller via Stalos. Det är ca 5km från huvudvägen Nea Kydonia, jag har promenerat några gånger. Tungt att gå dit men lätt att gå hem. Kan det bero på Raki kanske? Jag var där för några år sedan med Nick en guide från Freelance Hollidays, han fick lova att inte berätta och vad jag vet har han inte brutit sitt löfte. Om man vill promenera så är det lättast från Platanias. Skriv till mig för vägbeskrivning.
Vill ni slippa turister är det här rätta stället. Övriga restauranger så gör jag som Kikh och håller tyst.
Uffe
Svara med citat