Ämne: Hjälp!
Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-17, 14:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hjälp!

Jag var där i höstas och när jag kom hem höll jag nästan på kväva forumet med inlägg om Skiathos, så läs gärna gamla trådar om ön, det finns massor skrivet, vi är många som har varit där (Använd sökfunktionen så hittar du ännu mer om Skiathos än endast i öns eget forum.)
Kolla bland resebreven också. Mitt hittar du här

Kort kan man i alla fall säga att Skiathos är en grön och mycket vacker ö med de underbaraste stränder man kan tänka sig. Staden har en gammal del med gränder och trappor och en modernare del. I centrum är det mycket butiker av alla slag, massor med tavernor och alla slags klubbar.

Befolkningen lever till mycket stor del på turism och det sätter naturligtvis sina spår på utbudet. Det är i stor utsträckning internationaliserat och kommersialiserat - men det är inte heller svårt att hitta ett mer traditionellt stuk på mat och nöjen om det är det man vill ha.

Jag var där med min 14-årige son och vi besökte inga klubbar, så de kan jag inte säga mycket om, men generellt så är Skiathos inte en tonårsö, men har ett stort och varierat utbud av nöjen för vuxna i alla åldrar.

Några tavernor med grekisk karaktär har jag rekommenderat här och där finns även förslag på restauranger som andra gillar.

Fråga på om det är något mer du undrar över! Här finns flera Skiathosexperter!

Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-17 klockan 14:42.
Svara med citat