Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-13, 01:14
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Årets resa går till Kos.

Ett bra val!
För att böja med stränderna: Det är bra stränder nästan överallt. Nordvästra sidan brukar vara blåsig och där kan vara både strömt och vågigt. Men det är här ni hittar er egna badstrand, och då snackar vi sandstrand.
Den sydöstra sidan finns det också gott om stränder och de flesta har sandstrand, och här är nästan aldrig några vågor.

Vad man inte bör missa? Asklepion, det antika sjukhuset utanför Kos stad. Sen måste man besöka Kefalos. En helt underbar ort, men här ska ni försöka att stanna 1-2 dagar. Ni kommer att märka att det är ett helt annat tempo i Kefalos än i Kos stad. I Kefalos njuter man av tillvaron, ingen stess och inga inkastare som försöker att jaga in en på barer och resturanger.
Jag kan göra listan lång på vad ni ska besöka på Kos, men det beror lite på vad ni har för intressen. Vi har varit här 10 gånger sedan 1995.
Så nog kan ni få tips alltid.
Jag kan dock inte tipsa om så mycket i Kos stad, därför att det är en stad som vi bara brukar besöka under en dagsutflykt. Vi bor nämligen alltid nere i Kefalos. Och jag kan bara tipsa om bra matställe i Kefalos. Där har vi våra favoriter (beroende på vad vi ska äta). Jag kan även hjälpa er med övernattningsställen i Kefalos.
När det gäller att hyra bil, så hyrde vi genom ett svenskt företag. Då fick vi ett svenskt avtal och visste att alla försäkringarna ingick.
www.autoglobal.se Vi hämtade och lämnade bilen på flygplatsen.
Men sen blev vi bekanta med byborna i Kefalos, så de senaste åren har vi hyrt av en firma nere i Kefalos. Det visade sej att det blev billigare, och framför allt, du kan förandla om priset. Kolla bara upp så att full försäkring verkligen är full försäkring.
Jag har lagt ute lite bilder från förra året på min hemsida http://480sweden.spaces.live.com/
Vill ni ha fler tips så får jag väl ge er en rundvandring på ön, Vi kommer nämligen ner den 31 augusti. Och då är ni också där.
MVH 91an
Svara med citat