![]() |
|
|
||||
|
||||
|
[IMG]https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=16
53&pictureid=25072[/IMG] Jag tror att det är fler än jag som samlar stenar i Grekland. Jag har hjärtstenar, ansikten och andra som jag har fastnat för, men specielt denna från Kreta. Tycker den ser ut som ön men med några utbukter som kanske fanns eller kommer att finnas i framtiden. / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Sådär ja! Nu fick jag med bilden! / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Finns mycket vackra stenar i Grekland. Har också samlat på mig en del, men det blir tungt. Tar numera hellre en extra flaska ouzo i bagaget med mig hem. Men din sten ser ju verkligen ut som Kreta.
Kerstin |
|
|
||||
|
||||
|
Hahaha..Fältjäntan. Ouzo tar vi åxå hem..varje gång. Kommer aldrig ihåg om v köpt sist så nu har vi flaskor i alla skrymslar o vrår både hemma och i stugan.
Vet i 17 när vi ska åtnjuta dessa för det gör vi ju mest i Grekland ![]() ![]() / Kajja
|
|
|
|||
|
|||
|
Här är en stenletare till!
På ”min”strand på Samos finns stenar med fossiler Åker med nån hem varje gång fast bra mycket mindre än förut.. Pia |
|
|
||||
|
||||
|
Inga problem med åtgången på ouzon, Kajja. Sommartid blir det grilldrinkar och på vintern händer det att det blir nån grekafton och då behövs ouzo för rätt stämning. Å så nån gång däremellan också. Men hur hamnade vi här, det var ju vackra stenar tråden handlade om från början
Kerstin
|
|
|
||||
|
||||
|
Vilken cool Kretasten!
Hoppas du kan utöka din stensamling med fler öar. // KR |
|
|
||||
|
||||
|
Visst är det Kreta på bilden.
![]() ![]() En av mina favoritstränder när det gäller vackra stenar är Lionas beach på Naxos. |
|
|
||||
|
||||
|
Oj så vackert. Där skulle jag nog inte kunna låta bli att plocka med mig några.
Kerstin |
|
|
||||
|
||||
|
Men visst är det väl så att man numera inte får plocka med sig stenar ifrån stränderna i Grekland? Tur att man redan har en massa
![]() //maji
|
|
|
||||
|
||||
|
Det visste jag inte. Får man väl behärska sig då.
Kerstin |
![]() |
|
|