![]()  | 

| 

| 
||||

| 
||||
| 

Har varit på höstmarknad ute på svartsjölandet och frossat i inhandlandet av ekologiska närodlade grönsker vilket har resulterat i årets första höstgryta! I kastrullen puttrar nötkött, morötter, potatis, palsternacka, gulbeta och färsk persilja. Rätten har kryddats med timjan, rosmarin,oregano, vitlök, flädersaft och getost. 

Till förätt: Färska, nykokta, rödbetor gratinerade med chevré och honung! Har öppnat en av presentdryckerna från god vän på Kreta; Raki smaksatt med honung och kanel vilken avnjutes varm. Mycket trevlig smak som för tankarna till kommande glöggkvällar ![]() Trevlig afton önskar jag er alla!  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Låter smaskigt! 

Själv avnjöt jag lite honung med valnötter från Rhodos, ringlat över lite vaniljglass, till efterrätt, så smaskigt! Önskar Er alla en trevlig söndagskväll  
		 | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

... och jag har spenderat hela dagen med att plocka äpplen och koka mos, kompott och baka pajer tillsammans med snart treårige brorsonen. Höstigt så det förslår.

| 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

ÅH den grytan skulle jag vilja smaka, låter ljuvlig! 

Skicka lite till Sala är du snäll, här får man nöja sig med sjömansbiff, men det är inte heller så tokigt! ![]() /Kerstin  | 
![]()  | 

| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |

| 

|