![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ved ankomst Karpathos, der vi startet langferien vår i Dodekaneserne i høst fikk vi en spesiell og god opplevelse, som jeg gjerne vil dele
![]() Jeg hadde booket et "special offer" 3 døgn for kun 74 euro på et veldig bra hotell, Alkioni, i lille Finiki. På booking.com er man anbefalt å skrive litt info til hotellene om ank.tid o.a, det gjorde jeg. Vel framme på K. var vi på vei gjennom ankomsthallen og ut for å finne en taxi, ...,men...så jeg riktig ![]() v a r det m i t t navn som sto på "et stykke papir" holdt av en smilende mann ![]() Ja, - d e t var Minos, verten på Alkioni - "surprise" smilte han ![]() Etter å ha tilbakelagt de 12km til Finiki og ha sjekket inn, "serverte" Minos neste overraskelse" the best surprise" som han sa, og fulgte oss til en stor 2 roms (isteden for det rommet tilbudet gjaldt, et studio med delv. havutsikt) Leiligheten vi fikk lå i et eget lite hus nederst på anlegget/nærmest havet, og hadde terrasse med herlig utsikt ![]() - i tillegg fikk vi deilige bløtkakestykker (tårta) og andre kaker og mange små pratestunder med veldig trivelige Minos ![]() Selv om vi har utallige varme minner om hyggelige grekere vi har truffet/bodd hos gjennom årene var dette helt spesielt og totalt uventet, vi hadde jo ikke hatt kontakt på forhånd, hadde kun fortatt en "upersonlig" booking! Vi følte at denne uventet positive starten, "forplantet" seg og fulgte oss gjennom hele ferien ![]() - vi traff mange spesielt vennlige og fine mennesker ![]() ![]() Senast redigerad av kari den 2012-12-27 klockan 00:20. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|