![]() |
|
|||
|
|||
![]()
från parga till aten är det många vägtullar+vad kostar det?? någon som vet? planerar att hyra bil och åka till aten i 4 dagar.tack på förhand.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte vilken väg du planerar att köra men jag körde från Igoumenitsa till Volos på den nya fina motorvägen och där fanns flera betalstationer men ingen var öppen(detta var i september 2011).
Den nya motorvägen kunde jag köra fram till Metsovotrakterna har jag för mig, sedan blev det snirklig väg fram till Kalambaka. Efter Kalambaka mot Trikala var det slätt landskap. Från Larissa till Volos var det motorväg igen och där fanns en vägtull som var i drift men det var inga stora summor vad jag minns. Inte alls så dyrt som i Italien t ex. Den nya motorvägen från Igoumenitsa var jättebra att köra och det var extremt lite trafik. Körde inte vidare från Volos mot Athen men det är ju motorväg hela vägen, vet dock inte hur mycket vägtullar där är. Kan dock inte minnas att jag betalt särskilt mycket för vägtullar i Grekland över lag. //Stina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Brukar kosta mellan 2,50-3E /tull, sen hur många tullar det är har jag ingen koll på.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mindes at det var omkring 10-12€ for 2 år siden fra Athen til Volos.
Gitte |
![]() |
|
|