![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dax att kritisera "heliga" Norwegian. Dom får cred efter cred och ingen har ifrågasatt. Hyllade i pressen är dom oxå.
Ser gång på gång tv-reklam med biljettpriser runt 500-lappen till södra Europa. De gånger jag sökt biljetter, har varit till London, Barcelona, Alicante mm, så har det inte varit i närheten av reklampriserna. Det har handlat om tusenlappar , även om ena vägen varit lite billigare. Nu undrar jag, hur många stolar säljs till 500 kr, avgångar Spanien, Grekland osv? Jag menar, när man skriver "från 500kr", kan det ju handla om en stol? Dax att redovisa hur många stolar det handlar om. F ö så har SAS stigit betydligt i min aktning. Fixar enkelbiljetter åt båda döttrar, Alicante respektive London, till ungdomspris. Av naturliga skäl har dom mkt packning. 23kg ingår i billiga SAS-biljetten (669 Alicante / 559 London), skall inte föringas. Arlandas Ryanair?? (Bara en fråga!) |
|
|||
|
|||
![]()
Da Norwegian startet opp, var selskapet vesentlig billigere enn SAS. I hvert fall i Norge, på jobbreiser innenlands ble vi pålagt å bruke Norwegian der det var praktisk mulig. Med mange 'reisende' i staben sank den kostnaden betydelig for bedriften! Nå er det annerledes. SAS kan for det meste konkurrere i pris.
Privat har jeg så godt som skippet Norwegian. Trives best med SAS, dessuten 'alt' inngår i prisen, og til/fra Hellas mer humane flytider. Disse 'nattflygningene' ![]() ![]() Som deg undres jeg over hvor mange billig-billetter som i realiteten finnes ![]() Senast redigerad av malou den 2012-08-25 klockan 19:58. |
|
|||
|
|||
![]()
Reiste med Norwegian til Kreta i slutten av april for rundt 1000 kroner og hjem i begynnelsen av juli for under 400 kroner. Tillegg for bagasje samt setereservasjon, men beste alternativet da.
Nettop vært en uke på Kreta og da ble det Apollo begge veier. Men fruen fløy hjem med Ryan. Skal nedover igjen i Oktober, og da er det Apollo ned, men trolig Aegean/SAS hjemover i slutten av oktober. Ifjor fløy vi en gang med Norwegian, en gang med Apollo, en gang med Czech airlines/Aegean-Olympic og en gang med Aegean/SAS kombinasjon. Så svaret er veldig enkelt; det kommer an på så mangt, og ikke minst når man flyr, eller "må" fly! Ser også på alternativer; Ving, Solreiser, TUI, Easyjet via London, KLM og Lufthansa. Ble noen noe klokere? |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=mouche;285954.
Ble noen noe klokere?[/quote] Egentlig ikke - trådstarteren mente det var på tide med kritikk av Norwegian - og var ute etter fakta om Norwegians 'priser fra' som det reklameres for. Men som ofte er vanskelig å få tak i. |
|
|||
|
|||
![]()
Når det gjelder hvor mange billetter det enkelte selskap har til hvilken pris så er vel ikke Norwegian noe annerledes enn andre?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag upplever att jag oftare får "träff" nära andra bolags kampanjpriser än jag får med Norwegians reklampriser. Jag känner folk som bokat Norwegian, utan att kolla med multisökare, bara för att dom "vet" att Norwegian är billigast. Då har ändå bolag som SAS, Lufthansa, Iberia, Air Lingus osv varit billigare. Så frågan kvarstår; Hur många stolar har Norwegian till sina priser som visas i reklamen? |
|
|||
|
|||
![]()
....som lök på laxen såg jag nyss ikväll (lörd.25.8.22.00) ett inslag på TV4:as nyheter där det berättades om Norwegians nya,nu inte fullt så "hemliga" pilotavtal, där piloterna max kan vara sjuka i 30 dar på ett år, annars är det kontraktsbrott med eventuell stämning som resultat....
Vi får säkert höra mer om detta framledes. Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har flygit Norwegian en gång bara,till Prag,perfekt service och bra pris. Fast man vet ju inte vad piloterna hade för anställningsvillkor ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Servicen kan ifrågasättas så länge man måste betala för bagage, macka å pilsner eller kaffe... Det är lätt att le när man tar betalt |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Nei, Norwegian kan se ut til å gå Ryan en høy gang! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hemmelig arbeidsavtale for pilotene, hvorfor det
![]() ![]() http://e24.no/jobb/kunne-sparke-pilo...744?view=print ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - v e l er bagasjen inkludert i prisen, men for meg er det TOTALEN som teller, og SAS er i minst 90% av tilfellene dyrere når jeg "jakter" billetter, så jeg har en h e l t annen erfaring enn deg, para poli ![]() J e g vet jo ikke om SAS er billigere om du flyr fra Sverige enn fra Norge, og om det er omvendt med Norwegian, og om de har veldig få plasser til den laveste prisen når de annonserer i Sverige??? Men selv har jeg ikke noe problem med å finne de billigste Norwegianbillettene, før jeg begynte på dette innlegget" spøkbooket" jeg 7 - 8 turer til byer i Europa (jeg bruker lavpriskalenderen) og fikk en totalpris på mellom 1250 - 1450 kr for 2 pers tur/retur, så selv med en innsjekket bagasje synes jeg det er veldig bra ![]() 2 handbagasje + 1 innsjekket holder for oss, betale for seteplasser gjør vi aldri. |
|
||||
|
||||
![]()
Sökte nu Alicante-ARN med SAS enkel 15/9; 655 kr. Norwegian; 2090 kr! Ska du dessutom ha bagage, som varje normal människa vill ha så ingår det på SAS 23 kg. På Norwegian får du böta några hundringar...
Så jag finner fortfarande inte Norwegians billga biljetter? |
|
|||
|
|||
![]()
Jag måste vara helt blind, för de gånger jag ska till Aten hittar jag ALDRIG billiga biljetter nånstans, inte på Norweigan heller. Jag vill inte ha en sammanlagd flygtid på över 7 timmar + sittning på mellanlandningsflygplats, så SAS "vinner" nästan alltid. Vi åker alltid 2 pers t o r för mellan 3.500-4.400kr. För oss är tid pengar.
Jag skulle gärna flyga Norweigan från GBG till billigt pris men hittar aldrig billiga biljetter när jag vill åka! Tänk om man hade en "bokare" som hittade billigast pris när man ville åka. Jag ska söka Norweigan nästa år när jag kan boka mer flexibelt... Tänk om det fanns en tråd "Billigt till Grekland", där alla kunde tipsa när billiga biljetter dyker upp. Vi är ju några som då kan nappa.... Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
... ingen dum idé, Lissi,men då gäller det att bestämma sej och köpa så snabbt som möjligt,för priserna verkar "flyta",d.v.s ändra sej hela tiden.....
Jag har lagt upp i min dator de flygbolag som flyger från Svärje till Athen/Rhodos/karpathos och kikar nog ett-par-tre ggr varje dag. Sen kollar jag www.skyscanner.com, där kan jag få koll på flyg till Grekland en hel månad istf att "fuskboka" dag för dag... www.destination.se är också trevlig och överskådlig.... sen finns det säkert en hel massa sajter (luftgrop, flygtorget,etc, mm ) som funkar..... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jeg har ikke sett noe flyselskap eller operatør som sier hvor mange billetter de har til en spesifikk pris, men en del opererer med det antall billetter de har igjen til en lav pris, men heller ikke noe om hva neste prissteg vil bli eller hvor mange billetter til den prisen? For å gjøre bildet enda mere komplisert så kan man f.eks IKKE booke billetter gjennomgående med hverken SAS eller Aegean fra Oslo til Chania selv om begge er medlem av Star Alliance, men man kan booke gjennomgående via f.eks ticket.no (har gjort dette!), og sågar få en billigere totalpris enn om man bestiller separat hos SAS og Aegean på de samme flightene. Man kan også oppleve å få tilgang til andre flighter og/eller kombinasjoner via et selskap som ticket.no (og andre) enn direkte hos selskapene. Mitt poeng med alt jeg her skriver er bare å gjøre oppmerksom på muligheter, og problemer/hindringer, slik at man ser at mye kan gjøres med egen innsats, og det er mye penger å spare! Jeg beklager om jeg ikke holder meg strikt til trådens tittel for poenget er vel ikke bare hva Norwegian har, gjør eller tenker, men hvordan vi alle kan få best mulig billetter til best mulig pris? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uansett så holder jeg meg til de anerkjente selskapene og føler meg trygg på både pilotenes kompetanse og den tekniske tilstand på materiellet og henger meg ikke opp i de ansattes lønn eller sosiale goder! SAS har vel idag totalt i overkant av 30 fagforeninger de skal forholde seg til og de har vel kollektivt snart tatt livet av SAS. Eierne i selskapet har i allefall de siste ti årene puttet inn lang mere ferkse/nye penger enn selskapet er verdt, eller noen gang har verdt, så i praksis så driver SAS indirekte kun på basis av statlige subsidier g det ser jeg ingen grunn til å være med på å finansiere via min skatteseddel! |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker ofta med Norwegian. Nu senast så flög vi Chania ToR för 2800:- för tre pers. Så visst finns det billiga priser.
![]() /Netwolf |
![]() |
|
|