Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-08-14, 00:10
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Stjärnor!

Jag kanske är lite "eljest" men att avsluta en kväll här I stugan..vårt "alternativ" med att lägga sig i utomhussoffan och titta upp mot himlen är helt underbart. Det skulle ju vara stjärnfall ett par dagar och jag såg ett igår och även ikväll.
Så häftigt!! Väntar på nästa..
Det här med att sälja huset och köpa en lägenhet när man har stugan var helt rätt beslut. Har plockat litervis av kantareller. Penslat i takten av bra musik och ett glas rött.
Just nu hör jag ljud från..ja nåt djur är det😅..och sjön är blank. Badade idag..22 grader i vattnet.
Lycka...även om det inte var jag som vann 4-hundra miljoner på Eurojackpot så tror jag att jag väljer detta..
Jag sa "tror jag"...
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2025-08-14, 00:58
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Stjärnor!

Låter härligt, Kajja!!
Att bara vara..... i naturen....... Och plocka kantareller när man känner för det!
Glöm inte att önska dig något när du ser ett "stjärnfall", vem vet.. du kanske får det.....
Men 400 miljoner, nej det tror jag bär med sig mer olycka än lycka. Så mycket pengar måste ju tas om hand på något sätt....

Ha det mysigt på "alternativet"!

Catlady 🐈
Svara med citat
Gammal 2025-08-14, 09:50
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Sv: Stjärnor!

Carpe stönna Kajja!
Carpe diem är för mycket att önska, det är stunden man måste fånga.
Så trevligt att se stjärnorna, här var det givetvis molntäckt. Å dessutom fånga lite kantareller då och då, det blir man lycklig av.

Njut!
Lena
Svara med citat
Gammal 2025-08-14, 10:46
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Re: Stjärnor!

Kajja! Låter alldeles underbart! Kan se framför mig alla kantareller, den lilla skogssjön och stjärnfallen. Tyvärr är jag själv ingen ”skogsmänniska”. Bara tanken på alla ormar, spindlar, fästingar och annat småkryp.
Jag har vänner som kommer med kantareller. Stjärnfall kan jag se från trädgården - bara se till att inte trampa på någon mördarsnigel. 😖 Badar gör jag bara i Grekland. 😎
Svara med citat
Gammal 2025-08-14, 14:20
Fältjäntans avatar
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015
Standard Sv: Re: Stjärnor!

Låter fantastiskt. Längtar själv upp i skogen alla säger att det finns mycket blåbär och lingon, har inte vågat ge mig ut än med min fot, men nu börjar jag komma i i ordning så nästa vecka blir det en tur.
Visst är det härligt att ha skogen på promenadavstånd.
Kerstin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.