|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Rum med soluppgång över havet 

Jag söker boende vid strand med soluppgång över havet.  Flyger till Aten och hem från Santorini sista veckorna i juni. Trots ett 50-tal resor till olika grekiska öar så behöver jag hjälp med det här. Tack från Sus | 
| 

| |||
| 
 | |||
|  Sv: Rum med soluppgång över havet 

Santorini : Perivolos Naxos : Agia Anna,Plaka osv. Det är underbart att stiga upp tidigt,sätta på sig badkläder,gå till stranden och bara sjunka ner i havet och simma mot soluppgången!Har gjort det många gånger och det är en nästan helig upplevelse! | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Agia Anna osv får du ingen soluppgång i havet. Är du på Naxos så får su nog söka dig till östdidan t.ex Appolonas eller Moutsouna. Du måste i vilket fall som helst hålla dig till en östkust om du vill ha soluppgång över havet. Kan tänka mig t.ex Naoussa Paros eller Kini Syros.
		 | 
| 

| |||
| 
 | |||

Jamenvisst! Förlåt,förlåt! INTE Naxos!! Vimsig tant som längtar efter att fredagseftermiddagen ska vara slut!
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Rum med soluppgång över havet Citat: 
 /ola | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Kini/Syros. Nej, nej, solen går där upp över det höga berget på morgonen. Däremot är solnedgången på Kini formidabelt vacker då den går ned i havet. Vi har bott på Kini vid dryga tio tillfällen de senaste åren. Arne | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Den absolut bästa platsen att njuta av soluppgången är i Kato Zakros på östra Kreta. Man ser solen gå upp ur havet från balkongen. Det är så vackert att det gör ont.    | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Visst är det det, vimsade till det lite, men solnedgången är fin
		 | 
|  | 
| 
 |  |