![]()  | 

| 

| 
||||

| 
||||
| 

Det förtjusande lilla fiskeläget Agnontas ligger cirka 8 kilometer söder om Skopelos stad, och cirka 5 kilometer väster om Stafilos. Jag har sett ett otal grekiska fiskesamhällen, men frågan är om inte Agnontas är finast av alla. Inramningen är trolsk: pinjeträdsklädda kullar som möter blågrönt vatten där det guppar färgglada fiskebåtar, från stranden går två träbryggor ut i vattnet, på bryggorna kan man sitta och vila sig efter en lång lunch på någon av de gemytliga tavernorna.  

![]() Det förtjusande lilla fiskeläget Agnontas på Skopelos. Fler bilder från underbara Agnontas finns här.  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

En av mina hållplatser i livet!  

| 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

O ja, en av våra också! Lugnet, den fina fisken/skaldjuren och atmosfären........ 

Hela Skopelos är en speciell ö med allt man, som greklands-tok   behöver och söker! Och skopeliterna är så vänliga, hjärtevarma och hjälpsamma! För oss finns bara en ö till där vi upplevt samma mänskliga värme, Karpathos! Även om vi verkligen gillar hela Grekland så får man ju, genom åren, en speciell känsla för vissa platser. Catlady  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Citat: 

Ahhh! Tänk ..... en långlunch på Agnontas!!!! ![]() ![]() ![]() Masse  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Säg det!  

Följer med! Där kan vi sitta många timmar.....![]() ![]() / Anne ![]()  
		 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Jag hakar på om jag får! Absolut ett guldställe i min minnesbank. Aldrig glömmer man Agnontas, maten, utsikten, bergen  och katterna som väntade på  "a treat" 🐟  🐈*🐟 

/🐐🛎️  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

28 dec... 

| 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Usch ja, Skopelos hade verkligen regn och storm under julhelgen! "Elena" hette visst ovädret. 

Daphne på Skopelosnews visar många bilder från ön, både vackra, effektfulla och lite hemska......(som denna)...... Catlady 🐈  
		 | 
![]()  | 

| 

|