Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-12-21, 16:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Att vandra i gränder.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Jag hade oturen att trilla omkull i badrummet. Sånt händer när man tar lite för hurtfriska steg. Olyckan hände på lördagen och följande torsdag blev jag opererad. Allt gick bra och nu får jag börja träna för att få armen i skick igen.
Men ojdå! Vilken tur i oturen att det inte blev värre, och så himla bra att du fick vård så fort!

Önskar dig en snabb rehab!
Svara med citat
Gammal 2025-12-21, 21:47
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Aj aj Anne! Stackars dig men fantastiskt att kunna få en protesoperation på 5 dagar!!
Det skulle inte kunna hända i Sverige, det är då klart!!

Med våra vårdköer, stackars dig Kajja!, tar det månader.
Lena, du har rätt! Här måste man "gnöla" och vara besvärlig, då kan man kanske komma fram till en operation lite tidigare. Så, Kajja, du måste nog tjata lite.... Önskar dig framgång och att du får din så behövliga operation snabbt!!

Birgitta, jag har också fingrar som inte "lyder order" längre... två böjsenor som gått "åt skogen". Tur nog är det ringfingrarna så grepp-förmågan i händerna är fortfarande ok men ibland tror folk jag pekar "fult" finger åt dem eftersom de står rakt ut ngt pinsamt ibland

Idag är det årets bästa dag!!! Nu blir i alla fall inte mörkret värre!!

Kalimerianer, nu går vi mot ljusare tider!!!

Catlady 🐈

Senast redigerad av Catlady den 2025-12-21 klockan 21:52.
Svara med citat
Gammal 2025-12-21, 22:11
Fältjäntans avatar
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015

Oj, vilken otur Anne. Men det går fort när olyckan är framme. Skönt att du fått hjälp. Jag skulle bara vattna jordgubbarna i somras när jag halkade och satte mig på foten. Gick nästan lika fort med operation, samma dag och dagen efter var jag hemma igen.
Och Kajja, tjata på så du får din operation och kan börja längta och boka ny resa.
En God Jul och ett Gott Nytt År till er båda och alla Kalimerianer
Kerstin
Svara med citat
Gammal igår, 06:35
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Tack väldigt mycket alla ni som har kommenterat! Jag är väldigt tacksam för att allt gick så snabbt och smidigt. Vi har långa köer här i Finland också för operationer, men det beror alltid på fallet förstås.

Kajja, det är jobbigt att vänta när man har smärtor. Hoppas du kan hålla humöret uppe och kan få klarhet i din situation så snabbt som möjligt. När det sen är över blir det så mycket bättre. Ha en fin jul med din familj.

Jag har också tänkt på Masse som har berättat om sin situation, men hållit humöret uppe. Skickar hälsningar till Masse om du råkar läsa detta.

Min situation är så mycket bättre nu så jag är nöjd och glad. Min stackars man har varit min högra hand och jag har funderat mycket på hur det skulle vara om man skulle bo ensam.

/ Anne
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.