![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
JAHA! Så kul för dig då! Jag som förtvivlat försöker bortse ifrån att räknaren idag visar 206 dagar kvar...
![]() Men vi går trots allt mot ljusare och varmare tider. Det gör det enklare att vänta, och en septemberresa är aldrig fel att se fram mot. Det var fint beskrivet! Den där känslan... Jag förstår precis vad du menar. Och den där kalla Amsteln du pratar så varmt om. Ta fram två glas, så delar vi. ![]() ![]() När jag kollade nedräknaren nyss så noterade jag att det är nästan 60 "rubriker" som ska åka i Sept. Och då är de flesta 2 eller fler i räknaren! Det innebär att redan nu i Februari har 150 - 200 pers bokat platser ner i September. Och det är bara de som skaffat nedräknare här! Det verkar som att fler och fler bokar tidigare och tidigare... ![]() Jag har alltid försökt boka tidigt eftersom man har rätt stor chans att hitta guldkornen då, men det verkar som att fler har insett det nu. Inte bra! Det minskar mina möjligheter... ![]() Men 1880 SEK för en tripp Kastrup - Santorini - Sturup tycker jag är helt OK! ![]() ![]() Jag menar inte att djäklas med er som bor i Norra Sverige. Jag bara beskriver MIN verklighet. Jag kan vara på Sturup på ca 10 - 15 minuter, och på Kastrup på ca 30 - 40 min med bil. Åker jag buss och tåg till Kastrup tar det kanske en dryg timme. Beroende på tidpunkt och hur väl tidtabellerna stämmer. Livet är orättvist! Men det är ingen som sagt att det ska vara rättvist. ![]() ![]() Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: De som bor i Norra Sverige borde ha kraftigt reducerade priser på både tåg och flyg för att kunna ta sig till tex Arlanda eller Stockholm för en mindre, och rimlig, summa. Alternativt att staten helt enkelt går in och på något sätt minskar kostnaderna för avgångar från flygplatser i Norra Sverige. Samtidigt har ni förmånen att bo i en av de vackraste miljöerna i världen. Och då får det väl kosta lite... ![]() Nu ska jag luta mig tillbaka och tänka mig ett balkongsitt med lite musik i bakgrunden och en kall Amstel i förgrunden... Peter |
|
|