Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-08-11, 08:48
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Bara en undring..

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Jag undrar.. de som reser från annat land till Sverige som turist. Vart finner man det "riktiga" Sverige i vårt avlånga land?
//Monica S
Ja, det finns ju inte bara ett svar på den frågan, utan skiljer sig nog från person till person.
Någon trivs utmärkt med att tillbringa hela semestern i en husvagn, på samma camping, år efter år. Någon annan väljer att fjällvandra. Båda delarna symboliserar Sverige.
Vad man än väljer så kan det ju inte passa alla. Det ena är inte mer rätt än det andra. Det är väl när fjällvandraren hamnar på campingen eller tvärtom som det inte blir så lyckat alla gånger.

För många år sedan blev det uppenbart för mig, att vad som är underbart för många, behöver inte vara underbart för mig.
Vi hade åkt till Gran Canaria för att få lite sol o värme mitt i vintern.
Bahia Feliz. Jag vet en del som dit åkt till år efter år och tycker där är toppen. Vi upplevde det som en helt turistanpassad plats totalt utan charm. Det var ok för en vecka, men dit åker vi aldrig mer.
Vi hörde talas om en fantastisk miilslång sandstrand som skulle vara underbar. Vi åkte dit och där var det en milslång sandstrand men också hur mycket folk som helst. Det var säkert tio rader med solstolar så långt man kunde se, affärer, matställen likaså. Underbart för många, men inte för mig .

Efter det har vi undvikit de mest turistanpassade orterna, vi trivs inte där. Vi tycker om när det är lite lugnare. Ibland åker upp till nån liten bergsby och upplever, en del av det som vi tror, "riktiga" Grekland, vi tycker att det är väldigt mysigt. Jag övertygad om att det finns många, som skulle tycka samma sak, skulle vara hopplöst trist och bortkastad tid av semestern. Det är inget fel i det, vi är bara olika

Senast redigerad av Vilma den 2009-08-11 klockan 09:35.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.