Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-04-24, 13:37
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Nyheterna i morse ... Fetman kostar!

Så överviktig är jag inte, tänkte jag då jag på hörde morgonens huvudnyhet i tv. Men att den kostar kan jag intyga då jag häromdagen inhandlade en ny bikini eller rättare sagt tankini - byxa/badlinne. På väg ner till havet hissas linnet ner, i solstolen hissas det upp.
Jag hade någon vecka tidigare gått över ån efter vatten genom att åka till den större grannstaden och kommit hem tomhänt. Det var först igår, då maken skulle åka till ortens sportaffär för inhandla nya grepp till golfklubborna – ge klubborna en sista chans - som följde jag med. Och se där … bland en hel vägg med färgglada bikinin hängde en snygg tankini.
I provhytten bad jag en tyst bön att den skulle passa … det blev några svettiga minuter innan jag lyckades kränga på mig den. Jag hade önskat att badlinnet skulle falla fritt över midjans naturliga ”volang” men icke! Den satt som gjuten. Att jag påminde om en stor, rund, färgglad reklampelare – finns i större städer - då jag snurrade runt i provhytten struntade jag i. Så att fetma kostar kan jag intyga, då jag betalade.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.