Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-11-26, 00:34
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: "Studieresan" till Turkiet...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg

....... B och jag fick varsitt dubbelrum med gemensam hall och balkong. Hur lyxigt som helst!

Men så tråkigt det var med all inclusive! Tider att passa, inhägnat område, vakter, kameror, allt tillrättalagt och personal som var överallt och putsade. Det är otroligt fint med blommor, palmer, gräsmattor, pooler och allt annat. Maten var god utan att sticka ut, kändes som om den var väldigt anpassad till turisterna. Mycket mat var det också och vilket slöseri egentligen. Vad händer med den mat som bärs ut i köket igen?
................

/Eva
Jag har varit ett antal gånger i Side och Turkiet. Tillhör inte mina favoriter, så det blir nog inte flera gånger. Men de gånger jag varit där har det varit AI, tre gånger i Side, bl a med barn och barnbarn. Skulle aldrig drömma om att välja AI i Grekland, men på en del annat håll kan det vid vissa tillfällen och förutsättningar passa. Blir lite nyfiken på vad det egentligen är som du tycker är så ruskigt med AI.

Tider att passa (Vad för tider? Mat och dryck finns tillgängligt från tidig morgon till sen kväll och med rejäla tidsramar för varje måltidstyp)

inhägnat område (???? Har aldrig känt mig instängd eller haft svårt att ta mig vare sig in eller ut)

vakter, kameror (Jag har inte upplevt fler vakter på AI än på andra hotell. Borde väl i så fall kännas tryggt. Kameror har jag överhuvudtaget inte sett till eller tänkt på. Kanske jag som är ouppmärksam och inte heller bryr mig.)

allt tillrättalagt och personal som var överallt och putsade (Usch då så otäckt!)

Det är otroligt fint med blommor, palmer, gräsmattor, pooler och allt annat. (Härligt!)

Maten var god utan att sticka ut, kändes som om den var väldigt anpassad till turisterna (Visst är det till viss del så. Men på de ställen jag varit har det dock funnits mycket att välja på och alltid en hel del lokala/nationella rätter. Vore väl lite konstigt om det inte var anpassat för turister. Vilka bor annars där?)

Mycket mat var det också och vilket slöseri egentligen (Då behöver iallafall ingen klaga på bristande tillgång. Men visst blir det förmodligen ofta en hel del över. Men frågan är hur mycket det är per person jämfört med mindre ställen. Detta är ju oftast ställen med många gäster.)

Vad händer med den mat som bärs ut i köket igen? (Har jag ingen aning om. Men det vet jag heller inte på grekiska tavernor)

Mina tår har du definitivt inte trampat på. Är som sagt ingen fanatisk anhängare av vare sig AI eller Turkiet, men tycker heller inte att det är helt uselt.

Men när jag läser det du skriver blir jag lite nyfiken. Nog känns det som om du hade en något negativ (förutfattad?) inställning redan då du kom dit.

Möjligen skulle jag förstå dig om det var så att du drabbades av kameror eller vakter på rummet, så att du inte i lugn och ro kunde ta dig en GT då och då som du hade hoppats. Hur var det egentligen med det där med egen dricka på rummet?

Masse
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:36.