![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men,, det här med benutrymme är icke helt oproblematiskt. Är man som jag 194 cm i strumplästen, då inkräktar du på mitt benutrymme enär jag allredan har mina knän djupt inne i framförvarandes ryggstöd.
Att få känna den hårda stålplattan i knäna under en tretimmarsflygning är icke muntert. Jag har aldrig varit med om att framförvarande frågat om det är OK att fälla ryggstödet. Detsamma fälles utan pardon. Turligt nog kunna jag med "Knee Defender" förhindra stolsfällning numera. Den som till äventyrs tror att om bakomvarande bara fäller sitt eget säte, då uppstår status quo, den tror helt fel. Utrymmet ökar ej för bakomvarande. Tja, kantänka om jag skulle lyckas flytta min häck en bit upp på det fällda sätet??? Detta låter emellertid sig icke göras. Nej, och åter nej, den som fäller stolsryggen och icke bryr sig om att detta innebär obehag för bakomvarande långbenta passagerare, denne är egoist. En fullblodsegoist därtill. Förvisso finnes i viss mån möjlighet att boka platser vid nödutgångarna, men dessa platser äro som oftast begränsade till tolv-femton säten av 190 på flygplanet. Det hela handlar om att fråga bakomvarande och att taga hänsyn, icke annat. Arne |
|
|