![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- da jeg så sammenligningen med P a r g a, fikk jeg nesten "kaffen i halsen" ![]() Før vi bestemte oss for å bo der i Novembermåned i fjor, hadde vi kun vært i Paleochora to ganger. Vi var der første gang i slutten av april -07, og neste gang 1 - 5 mai 2011, det var veldig få turister begge de gangene, og i november 2013 nesten ingen ![]() Greske stamkunder sto for minst 95% av de som satt på Water Edge Cafe i november. Og samme % var grekere på Kafeer og Tavernaer ellers i Paleochora og ![]() Vi bor på Haris på grunn av beliggenheten, og en veldig gunstig månedsleie, dessuten liker vi nr 9, leiligheten vi bodde i, så godt ![]() Vi booket den omgående til i år da vi reiste hjem ![]() Men selv om vi bor der, sitter vi ikke så mye på WEC, vi elsker å "sitte balkong"- og har jo d e n utsikten "hjemme" ![]() For oss er det nesten et minus at de vi leier av også har en kafe eller Taverna, fordi jeg føler på at vi burde gå dit , mer enn vi gjør ![]() - skal vi på kafe vil vi heller sitte i byen og se noe "annet" / folkelivet ![]() Og spise på Tavernaer som vi synes passer oss best. Vi følger en diett, spiser bl a ikke brød, siden WEC er en k a f e består menyen mye av Toast, hamburgere o.l,som vi ikke vil ha. Vi lager ganske mange måltider hjemme og, synes det er koselig ![]() Flora lager i blant middag, hun er en virkelig g o d kokk ![]() I år skal jeg spørre Ekaterina om hun kan lage "noe" som passer oss, da kan vi bli litt bedre kunder på WEC ![]() Jeg er også veldig glad i Athen, Lissi. å bo der mer "over tid" hadde sikkert vært fint, foreløpig har jeg booket 3 netter nær Psirri før vi reiser hjem i desember ![]() Men vi nyter det "helsebringende" livet vi tror det er å bo i et klima hvor vi kan bade de aller fleste av dagene, selv i november ![]() Det kunne vi både i fjor, og på Rhodos i 2012. Er spent på årets november.. Å være ute 12 - 14 timer i døgnet med fhv lite eksos i lufta, føles også b r a! ( Hjemme er jeg en"stuegris" i vinterhalvåret) Når man er så glad i å bade som oss, er Paleochora ekstra bra, når det blåser/er for mye bølger på den ene stranda, er det oftest stille på den andre ![]() Så synes jeg Paleochora er passe stor, det var trivelig folkeliv i byen om kveldene hele november i fjor ![]() Men vi synes ikke Paleochora er "perfekt" på alle områder, det er noen minuser der og, kanskje vi velger et annet sted neste år ![]() |
|
|