Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2022-10-18, 15:11
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Åter till älskade Kreta!

Tisdag den 18 oktober. Paleochora.
Det oväder som vi har haft här på Kreta sedan i lördags har avtagit, men det är fortfarande blåsigt. Tidigare har vi haft 17 m/s men nu är det cirka 6. Temperaturen ligger på cirka 20 grader, men det väntas lite varmare väder. När jag äntrar färjan Samaria på torsdagsmorgonen förväntas bara 2 m/s. Så skönt, då kommer det att bli en underskön resa till Agia Roumeli!

Jag har inte promenerat så värst sedan jag kom hit; den hårda vinden har avskräckt mig. Men i morse, innan frukost, tog jag en tur ner till udden.
Det blev lite av en konstpromenad. Vartannat år i september har Paleochora en konstvecka, som pågår i två, veckor. Många av konstverken blir permanenta och jag tycker det är så intressant att gå runt och titta på dom.

Jag har bara ätit min middag på Waters Edge Cafe men i afton tänker jag gå dom 200 meterna till Methexis Taverna, som har suverän mat. Då får jag träffa mama, som huserar i köket samt Andreas och Nektarios som sköter serveringen.

Det syns att vädret har blivit bättre.

Längst ner på udden.

Fortfarande blommar bougainvillean.

Gammalt träd - ett konstverk enligt mig.

Birgitta.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:23.