![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Catlady: Intressant med din teori om det sydgrekiska olivträdets fördelar. Alala: Har inte bakat olivoljekaka, men jag såg ett paket grekiska köpekakor med ingredienser av bl a olivolja. Det gillar vi, inte palmolja alltså! Netwolf: Roligt om fler stöttar Happy Olive. Jättefräscht på alla sätt. Rejält med "sting" i också, och man känner hur välgörande den är för kroppen. Extra extra kallpressad jungfruolja. Naturligtvis kan man också hitta andra återförsäljare. Eftersom jag bor i Stockholm kan jag åka till Skärholmen och botanisera i Grekisk Livs sortiment, (det är som att stiga in i en matbutik i Grekland, komplett med doften av kryddor, gigantiskt höga lagerhyllor med tätt packade varor och grekisk musik i högtalarna.) Men de har också en webbshop. Köper man en dunk olivolja är man uppe i fraktfritt. Läste en säljtext på deras hemsida: (bifogar länk nedan) olivoljans fördelar i hela 10 argument: Får tas med en nypa salt, men de hävdar att det finns forskningsrön för följande, inte bara för hjärtat & huden, utan också mot: alzeimer, depression, artit, stroke, diabetes 2, inflammation Källa: Grekisk Livs, Skärholmen, Stockholm https://www.grekisklivs.se/olja/olivolja-4l-5l/ (2024-03-09) Rolig läsning utlovas. ![]() ![]() ![]() /Getpinglan |
|
|