![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Phoebe,
Vår familj var på Koufonissi i somras och bodde då på Finikas. Det enda jag kan säga är att vi aldrig, aldrig mer kommer att bo på detta hotellet. Vi fick ett litet rum som i och för sig hade jättebra utsikt men där var endast tre sängar och vi var fyra personer så barnen fick dela på en säng. Personalen var mycket otrevlig. Maten lagades på morgonen och satt sen ute hela dagen och fick värmas i mikrovågsugn när man beställde framåt kvällen. Vi träffade andra svenskar som bodde mycket bättre. Ett helt nytt lägenhetshotell har öppnats precis bredvid Finikas, förbi Finikas så att säga. Billigare och mycket bättre standard och en ännu finare strand. Tyvärr så har jag inte namnet på hotellet men jag är säker på att ni inte kan missa det när ni kommer dit. Gå bara förbi Finikas till nästa strand så är ni där. MVH IngelaPling Senast redigerad av inkfish den 2007-09-05 klockan 18:21. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Det høres veldig interessant ut med dette nye stedet, spesielt hvis de har leiligheter. Vi er to voksne og to små barn, og er på leting etter en leilighet eller et stort studio på Koufonissi. Er det noen der ute som vet noe mer om det nye stedet bortenfor Finikas?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bodde där för sju år sedan och tyckte redan då att de var lite nonchalanta. Det tog liksom sina kunder för givna och verkade tycka att vi skulle skatta oss lyckliga som fick bo där.
Om de nu har fått konkurrens från nästa strand så lär de behöva skärpa till sig. Finns det förresten inte ett hotell vid Pori också sedan några år? |
|
||||
|
||||
![]()
Synd att ni upplevde Finikas så negativt, IngelaPling. Men angående antal sängar så är det ju upp till var och en om man accepterar ett 3-bäddsrum till 4 personer - eller hade ni förbokat till 4 och fick i alla fall bara 3 sängar? Kunde de inte ställa in en extrasäng till den minsta?
Vi har aldrig bott på Finikas, men vi har ätit där många gånger och alltid tyckt att det var världens godaste mat, så välsmakande och läckert. Att maten lagas om förmiddagen och sedan värms och serveras under dagen är helt vanligt i Grekland. Personalen har alltid varit vänlig och mycket hjälpsam när vi har varit där. Inte för att jag tvivlar på att ni kan ha haft helt andra upplevelser, men mer för att säga att upplevelser och intryck kan vara stora motsättningar på samma plats. Nu är det 3-4 år sedan vi var på Koufonissi senast, men jag har svårt att tro att det har SÅ stor betydelse, däremot så tror jag att det betyder mycket om man kommer i låg- eller högsäsong! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|