![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Transfern till Naxos kan vara besvärlig. Vi flög till Santorini i augusti, fick vänta 6 timmar på ett plan från Stockholm . Då hann man titta lite i huvudstaden, ta en bit mat m.m. Sen kom 4 timmars mardröm över till Naxos i en mindre båt typ "utflyktsbåt". Det blåste jättemycket, toaletterna blev igenkorkade med detsamma av spyor och papper, spypåsar delades ut men folk hann inte ens öppna dessa.Det var mindre skoj. Hemresan gick bättre, hade preparerat barnen med åksjukepiller och ombyteskläder i handbagaget. Men trots allt var Naxos en underbar ö som jag starkt rekomenderar.
|
|
|
||||
|
||||
|
Det kan ju ibland blåsa under överfarten från Santorini-Naxos, men blåser det inte så tar färden drygt 2 timmar.
Väl på Naxos kommer ni att njuta desto mer, dessutom är det en vacker båtresa från Santorini. Ni kommer att se Fira/Oia från vattnet, Calderan, fina vyer över Ios, Iraklia, Paros samt en skymt i fjärran från Småkykladerna. Ska ni dessutom vara borta i 2 veckor så skulle jag inte tveka på att ta Naxos, även om det skulle resultera i övernattning på Santorini. Naxos är -En gång Naxos, alltid Naxos, sedan !
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag brukar välja Blue Starbåtarna mellan Santorini och Naxos då de kör den sträckan. Stora, fina och säkra båtar.
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Tack för alla svar... Det blev dock något helt annat.. Thassos! Så nu förflyttar jag mig till den delen av forumet..
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|