Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-30, 21:49
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Totalkostnad 2 veckor i Cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Vi besökte ju som sagt Naxos förra året och vi flög då till Santorini. Om jag skulle till Naxos i sommar hade vi nog åkt till Aten, men eftersom ni ska ta Amorgos också som ligger ännu längre bort, så är det bekvämast att flyga till Santorini. Men priserna är naturligtvis därefter. Skulle vi ha åkt direkt till Santorini i år hade vi fått lägga på 1000:-/pers. för flygresan.
Jämför man billiga biljetter till Aten med något dyrare till Santorini då kan det vara bra att veta att båtbiljetten från Aten till Santorini med Blue Star kostar 33,50 € per person och väg. Tidsvinsten får man själv värdera
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-03-30, 22:22
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

Bokade igår flygbiljetter med SAS t.or Aten för 2000kr/person. Ganska hyfsat pris tycker jag. Vi flyger ut den 16 juli och hem den 1 augusti. Vi har direktflyg på utresan men mellanlandar i Helsingfors på hemvägen. Dock ganska bra flygtider. Vi kommer till Aten på förmiddagen och vi ankommer Stockholm tidig eftermiddag.
Nu ska vi bara bestämma oss för vilka öar vi ska besöka denna gång!

nicka
Svara med citat
Gammal 2008-03-31, 17:52
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jämför man billiga biljetter till Aten med något dyrare till Santorini då kan det vara bra att veta att båtbiljetten från Aten till Santorini med Blue Star kostar 33,50 € per person och väg. Tidsvinsten får man själv värdera
15.50. € från Santo... Skiljer inte tillräckligt mycket, tycker jag... Lurar familjen lite med de billiga biljetterna, vi blir borta längre eftersom biljetterna är MYCKET billigare än de till Santorini. Men båtresorna blir längre, och jag håller med dig Helén, tid är pengar, men vad gör man inte för att få välja tider och dagar själv...

Tjat på familjen...

- Men titta, åker vi hem två dagar senare blir biljetten 200 kr billigare...
Svara med citat
Gammal 2008-03-31, 18:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
båtbiljetten från Aten till Santorini med Blue Star kostar 33,50 € per person och väg.
Från Aten till Naxos kostar det 30€, samma båt som ovan, men några färre timmar på båten.

Citat:
15.50. € från Santo... Skiljer inte tillräckligt mycket, tycker jag... Lurar familjen lite med de billiga biljetterna, vi blir borta längre eftersom biljetterna är MYCKET billigare än de till Santorini. Men båtresorna blir längre, och jag håller med dig Helén, tid är pengar, men vad gör man inte för att få välja tider och dagar själv...
Nu skiljer det ännu mindre förstod först inte vad det var för summa du skrivit, men det är Santorini - Naxos, eller?

Citat:
- Men titta, åker vi hem två dagar senare blir biljetten 200 kr billigare...
Stannar också hellre två dagar extra och sparar!! 200kr
//Helén
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:40.