![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla alla ni som svarat och till en viss del övertygat mig.
Naxos måste ju ha något eftersom så många lovordar ön. Min största fasa är ju framför allt stränderna, visst kan det vara fint med sandstränder, långa som kinesiska muren, men jag föredrar nog vikarna och sten/klippiga stränder (som gör vattnet så klart och turkost). Men enligt er ska det ju också finnas något för mig där också. En liten vik eller så... ![]() Nu är frågan, om jag skulle kombinera Naxos med ö till (Aten är basen dit vi flyger), vilken är bäst då? Går det kanske att kombinera Naxos med Milos eller Sifnos? |
|
||||
|
||||
![]()
Runt Naxos finns jättemånga öar att välja mellan. Titta på gtp.gr och välj endast att resa från Naxos, du får då fram vilka öar du kan åka till.
Med 99% säkerhet så har alla öar du når från Naxos även förbindelse med Aten. De öar du föreslår går bra att kombinera med Naxos, ev. får du åka via Paros? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan nog bli lite svårt. Vi ville gärna tillbaka till Naxos i år, men då i kombination med Folegandros eller Milos. Folegandros visade det sig vara ganska lätt att ta sig till, och till Milos gick det också, men vi tyckte det gick bort för mycket tid till resande, så vi gav upp den planen och åker i år bara till västra kykladerna istället, Folegandros, Milos och Sifnos får besök av oss i sommar!!
Vill ni däremot bara bada vid klippor eller klapperstensstränder är det nog inte helt rätt ö att åka till. Klapperstensstränder finns bl.a. i Apollonas och en annan strand på Naxos nordöstrakust heter Lionari, där du har stensamlarens paradis. Men det är inga stränder man tar dig till bara för att bada/få sig ett dopp utan det tar tid att åka dit, 1 timme, minst. Det är ju i huvudsak de fina stränderna som gör Naxos så populärt, och vet man att man inte gillar att ligga och sola på sandstrand så har man nog dessvärre inte så mycket att hämta på sol och bad-sidan. I övrigt har Naxos jätte fina byar och det finns mycket att se och göra. Men jag tycker fortfarande inte att du ska hoppa över Naxos. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|