Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-20, 16:58
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: All inclusive - för- och nackdelar/ny tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag har bara varit en gång till Turkiet för många år sedan men jag måste invända mot ditt påstående för visst menar du att maten är dålig. Turkisk mat är helt underbar och många av de rätter vi äter i Grekland är mycket vanliga i Turkiet.

Eva
Menar absolut inte att den var dålig, men , för min smak, tillräckligt tråkig för att jag likaväl skulle kunna äta AI-buffé.
Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 21:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Menar absolut inte att den var dålig, men , för min smak, tillräckligt tråkig för att jag likaväl skulle kunna äta AI-buffé.
Turkisk traditionell mat är oftast något mer kryddad än grekisk och det turkiska köket räknas som ett av världens mest framstående. Mellanöstern och östra medelhavet har en väldigt likartad matkultur som utvecklats under århundranden. Många av de smårätter och andra rätter vi äter i Grekland finns också i Turkiet och då ibland i en mer välkryddad variant. Halva som är en av mina favoritkakor äts i hela det här området. Hur du kan kalla den turkiska maten för tråkig begriper jag inte men om man inte gillar grekisk traditionell mat kanske den turkiska inte heller uppskattas.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 11:46
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Turkisk traditionell mat är oftast något mer kryddad än grekisk och det turkiska köket räknas som ett av världens mest framstående. Mellanöstern och östra medelhavet har en väldigt likartad matkultur som utvecklats under århundranden. Många av de smårätter och andra rätter vi äter i Grekland finns också i Turkiet och då ibland i en mer välkryddad variant. Halva som är en av mina favoritkakor äts i hela det här området. Hur du kan kalla den turkiska maten för tråkig begriper jag inte men om man inte gillar grekisk traditionell mat kanske den turkiska inte heller uppskattas.

Eva
Vet, om jag ska vara ärlig, inget om turkisk mat. Den mat jag stötte på / hade och välja mellan på dom restauranger jag var på var tråkig.
Om det sedan berodde på att dom serverade vad dom trodde att västeuropeer vill ha eller inte vet jag ej. Tråkigt upplevde jag det som iaf.

Edit: En av dom saker jag gillar mest med grekland är ju just maten, så jag måste helt enkelt ha varit på fel restauranger i Turkiet.
Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 13:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Edit: En av dom saker jag gillar mest med grekland är ju just maten, så jag måste helt enkelt ha varit på fel restauranger i Turkiet.
Antagligen. Något av det jag åt i Fetye för många år sedan var underbart gott. Mitt livs godaste lammgryta tillagad i lerkärl har jag ätit där.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 14:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Håller inte tråden nu på att handla om turkisk mat istället för att handla om för/nackdelar med All-inclusive???
Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 17:18
JoLos avatar
JoLo JoLo är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Håller inte tråden nu på att handla om turkisk mat istället för att handla om för/nackdelar med All-inclusive???
Jag tänker INTE skriva om AI i Turkiet, utan om en trevlig upplevelse med Ai i Grekland och min generella uppfattning om ovanstående.
Vi, just hemkomna från Rethymnon, bodde AI en vecka med otroligt fin grekisk mat serverad till varje mål. Jag har tidigare varit helt emot AI, men en vecka med det var alldeles utmärkt.Dessutom billigt, utslaget p¨å 3 mål om dagen plus fri "lokal" dryck.
Såå...för en vecka är det helt perfekt för mig.

/JoLo
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57.