![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
En EUR = 11,31
En DKK = 1,48 Vår svenska krona gör det dyrt att ta sig över gränsen... /lemon |
|
|
|||
|
|||
|
Kl 15.30 kostade 1 € 11.44...
Det är tämligen exakt 2:- mer än jag gav när jag var nere i Sept -08. |
|
|
||||
|
||||
|
Det är verkligen inte roligt att se hur den svenska kronan går ner. Jag känner med alla som ska betala över 11 kronor för en euro.
Här i Danmark betalar vi fortfarande samma pris för en euro som vi alltid har gjort, den kostar strax under 7,50 (danska kronor), men det betyder ju inte att vi inte har finanskris här också. |
|
|
||||
|
||||
|
I Norge må vi i dag betale nkr 8,76.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Detta innebär att ni på sätt och vis har euro som valuta, men ändå inte... /kimmen |
|
|
||||
|
||||
|
Ja, det kan man säga. Men vi är glada för att vi har kvar vår krona!
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jag vet att det inte tillhör god ton att citera sig själv men i detta fall är det motiverat. Från ett tidigare inlägg: Citat:
Alla som tycker att Sveriges beslut att stå utanför EMU var bra räcker upp en hand... |
|
|
||||
|
||||
|
Jippie !
Och jag som har 40 euro liggandes hemma. Inköpta för 9,50 sek/euro ! Då har jag plötsligt tjänat in ca: 70 sek ./Tom .... som inte vill måla ...på väggen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
..så vi kan ta del av dessa menar jag![]() Lissi -som inte tycker pengar är allt i livet.... |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Hur som helst... samtliga riksdagspartier har lovat att inte lyfta frågan om en ny folkomröstning förrän minst 10 år efter nej:et 2003. Och den dagen det blir ett beslut om en ny folkomröstning om euron återkommer jag i frågan! ![]() ![]() /kimmen, som röstade JA |
|
|
|||
|
|||
|
Jag håller med Dig Kimmen. När och OM det blir en ny folkomröstning lovar jag att vara väl påläst, vilket jag f.ö. tyckte mig vara även 2003.
Från Rebase som röstade NEJ
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|