Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-11-23, 23:25
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Nu snöar det !

Inte en endaste liten snöflinga i sikte, och som synes- helt vindstilla i Göteborg i morse.

Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-11-23, 22:05
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Nu snöar det !

Det kunde gått riktigt illa när vi körde upp till stugan på fredagskvällen.
Mitt inne i mörkaste skogen en bit innan vi var framme händer det.
Kom körande efter backen och ser till vår fasa att en stor bensinlastbil står mitt på vägen.Bakom står 2 personbilar och den sista har slagit på varningsljusen.Vi fick tvärnita och svänga till vänster annars hade vi åkt in i alla bilar+bensinlastbilen.Inga lampor finns på den vägen och polisen hade bara spärrat av från ena hållet (urdåligt ). Det gick bra som tur var men det kändes så otäckt,hade min man ej handlat så fort så vete tusan hur det hade slutat.Vi vände bilen sen och körde ner från backen och ställde oss för att varna andra bilar, en backe skymmer otäckt. Sen fick vi sitta där ett bra tag tills polisen hade städat upp på vägen.Det var så halt så lastbilen kunde ej komma någonstans och ingen blev skadad.
Innan hade vi passerat rondellen i Sjöbo och en halvtimme efter hände där en olycka med en lastbil och en personbil.
Nu är man lycklig som klarade sig helt oskadd hem men skänker en tanke till dom som skadade sig i helgen.
Snö är bara vackert att titta på för den har en ej vit baksida.
Ta det lugnt mina vänner i trafiken !!

Birgitta 63.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-11-24, 08:32
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Nu snöar det !

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Suck... Betydelsen av snö är väsentligt överdriven... Den är kall, blöt och hal och ställer bara till med massa problem! Men om du har en oemotståndlig längtan efter snö så kan du ju åka upp till skidområdet norr om Athen, på vägen mot Delfi, för att råda bot på det. Ett par dagar där får dig nog på andra tankar... Så sparar du dessutom kostnaden för en flygbiljett till Sverige!

:
Du menar Arachova, jodå har varit där senast för 2 år sedan.
Första gången jag var där var när jag precis träffat min man, vi tog in på ett jättemysigt pensionat, och hela natten snöade det stora fina flingor.
Min man som blev helt betagen satt uppe nästan hela natten för begrunda det hela. Jag som fortfarande bodde i Sverige då, jag kunde inte fatta hur han kunde sitta i fönstret och glo på snö som faller.

Nu när man bor här blir det exklusivt när man får se snö, vill nog ha en dos varje år.

Och jag lovar dig Peter, om du bodde i Grekland så skulle du tröttna på sol och värme. Jag är en soldyrkare och älskar värme och sol, men i slutet av sommaren vill man ha svalare.

I år tänkte vi styra kosan till en by på Peloponessos i December, och jag hoppas att snön har kommit dit då.

Monica, från ett regnigt Menidi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-11-23, 11:38
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Nu snöar det !

Så ljust när vi har snö, men väderleksrapporten har lovat MYCKET snö och häftig storm på kvällen. Ingen storm = ingen el snart, inte så kul!! Men kanske lska vi ha en lugn stämning med levande ljus
http://farm4.static.flickr.com/3206/...60800a.jpg?v=0

Ha det bra!
Eija & Halinalle
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-11-24, 11:21
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Nu snöar det !

Snön vräker ner, min kollega bor utanför Rimbo och har blivit insnöad så hon kom inte till jobbet idag, det blåser som tusan men är väldigt vackert. Det är bäst innomhus idag. Tyvärr ska det bli 7 gr varmt till helgen så då blir det grått och tråkigt igen.
Fru Brink
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-11-24, 13:52
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Nu snöar det !

Här har vi varit förskonade hittills. För en stund sen började det snöa och kallt är det så det räcker och blir över. Ingen ändring förrän på onsdag då det mildar igen och sen som vanligt 5-10 +grader grått o trist. Snön får ändå aldrig bli liggande så det kan lika väl låta bli att komma öht.
Ska det va så ska det va ordentligt!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT