![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men lik förbaskat har Grekland ett parlament som väljs av det grekiska folket i regelbundet återkommande val. Då är det INTE demokrati att med våld försöka ändra de politiska förutsättningarna!! /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2008-12-13 klockan 15:25. |
|
||||
|
||||
![]()
Oroligheterna har mattats men lugnt är det inte, enligt media.
-Jag tycker fruktansvärt illa om våldet och förstörelsen man sett, meningslöst, verkligen, och vi får alla vara med om att betala de ersättningar som nu ska ges ut, tro inget annat, nånstans ska pengarna tas. Man får väl säga att höga herrar i åratal har gått före med tydliga exempel hur man egenmäktigt tillskansar sig pengar/makt. Prästerskap, advokater, politiker, bankmän, affärsmän likväl som äkta "vanliga" skurkar, i tur och ordning har de figurerat i press och TV , skandal efter skandal, men vad som hände sen är det mindre tal om. Hur mycket kan polisen reda ut? Vad händer i domstolen sen? Håller någon handen om ryggen på personen i fråga? Vilket inte ursäktar ett enda sönderslaget fönster. |
|
||||
|
||||
![]()
Klokt tal Monica!
Jag hoppas också, att dessa sorgsna händelser ska förorsaka ärligt och allvarligt samtal hos grekerna och oss alla. Varje människa vet ju åtminstone nu att det finns mycket röta i samhället och inom politiken. Tror du Monica, att allt detta kan leda till något gott i framtiden där eller har folk redan blivit helt och hållet pessimistiskt? Hos de unga borde vi ha hopp på den bättre framtiden. Trots dessa förfärliga händelser ville jag som mor till tre studerande aktiva unga (visst här i Norden!) tro på att dom vill bygga ett bättre samhälle med jämlika rättigheter hos alla människor!! Kanske detta är tyvärr bara idealism ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|