![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Katastrofbild från sjöbo !
![]() Tom / som inget kände i Vinslöv ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vaknade ca 06.18 och låg och skulle somna om då 06.22 hela sängen började skaka som om någon jätte rystade den! Jag hörde både skrammel i lägenheten och ett rejält muller. Min första tanke var att en kompressor i kylen exploderat. Då hade katterna farit ut ur sovrummet som skjutna ur en kanon och jag var inte långt efter... Då skakade fortfarande spisen...
Men kylen var hel. Nästa tanke var att den nyainstallerade gaspannan i grannhuset hade gått i luften. Men en snabb blick ut genom ett fönster visade att allt verkade helt. Nästa skrämmande tanke som dök upp var att ett plan störtat på Sturup. Jag bor bara ett par Km därifrån, och därmed ca 4 - 5 Km från Epicentrum! Men det borde inte kännas så kraftigt om det hade hänt. Jag snuddade vid ett stort terrordåd, men näää. Det verkade inte sannoligt. Så min slutsats blev faktiskt jordbävning! Även fast jag tyckte det lät otroligt att det skulle ske på Skånska slätten. Men denna slutsats SMS:ade jag till en god vän innan jag gick och lade mig igen. Kommentaren jag fick några timmar senare via telefon var: Jag trodde du var full kl. 06.30 en Tisdagsmorgon! Men så kollade jag Text-Tv...... Det var en mycket märklig upplevelse och jag är faktiskt "glad" att jag var vaken och fick uppleva det. Jag upplevde det inte som skrämmande. Mest overkligt. Fast det är ju larvigt att det ska hända här hemma när jag under 40 Greklandsresor inte känt den allra minsta lilla vibration där... Jag kollade kartan på SydSvenskan, de använde Google Maps, var de märkt ut Epicentrum. Och blev helt förvirrad. På Goggle Maps har man nämligen trollat bort Sturup!!! Det ligger någon "remsa" med åkermark som döljer att det finns en flygplats där. Fast den finns med på Google Earth... Och det har inte varit några märkbara efterskalv ännu... |
|
||||
|
||||
![]()
Tydligen var det ett hus som rasade i Sjöbo...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha,ha,ha! Bravo Tom!
Tur att man bor på tryggt avstånd från Skåne!Sådana katastrofer vill man ju inte uppleva! Anki |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chras |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|