![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Som mor till en 18-åring så skulle jag inte rekommendera Santorini alls. Vi var där i 4 dagar förra sommaren och det räckte för att med bil ta sig runt och se vad som fanns, Inga fina badvänliga stränder men däremot jättefina vyer och vacker natur. Abslut ingen shopping, mest bara krimskrams.
Snarare tror jag de större öarna Rhodos och Kreta har ett större utbud av nöjen och shopping samtidigt som man kan ta det lugnt och njuta av sol och bad. /// Irma |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker det finns mer än krimskrams att handla på Santorini. Bra musikaffärer och fina klädbutiker är två exempel.
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst kan man hitta krimskrams-butiker även på Santorini -pga "massturismen" lär det väl finns på de flesta grekiska turistöar!
Fr a är det i Kamari o Perissa som denna typ av souvernirbutiker dominerar. I Oia o naturligtvis i Fira är dock affärsutbudet oändligt mycket större o man kan där hitta "allt"! -Inte minst snygga o spännande märkeskläder mm, mm! |
|
||||
|
||||
![]()
Copella hur gick det med er resa? bokade ni till Santorini eller?
Skulla vara kul att höra hur det blev. Som några av oss beskrev ön kommer ni inte att bli besvikna! Santorini har allt! Irma skrev att efter 4 dagar hade de sett allt? Ojojoj, jag har varit där mer än 30 gånger och då minst en vecka per tillfälle och upp till 3 veckor, jag har ännu inte sett allt ![]() Yeasou ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|