Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-19, 23:46
Irmas avatar
Irma Irma är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Santorini?

Som mor till en 18-åring så skulle jag inte rekommendera Santorini alls. Vi var där i 4 dagar förra sommaren och det räckte för att med bil ta sig runt och se vad som fanns, Inga fina badvänliga stränder men däremot jättefina vyer och vacker natur. Abslut ingen shopping, mest bara krimskrams.
Snarare tror jag de större öarna Rhodos och Kreta har ett större utbud av nöjen och shopping samtidigt som man kan ta det lugnt och njuta av sol och bad.
/// Irma
Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 15:11
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Jag tycker det finns mer än krimskrams att handla på Santorini. Bra musikaffärer och fina klädbutiker är två exempel.
Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 15:05
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Visst kan man hitta krimskrams-butiker även på Santorini -pga "massturismen" lär det väl finns på de flesta grekiska turistöar!
Fr a är det i Kamari o Perissa som denna typ av souvernirbutiker dominerar.
I Oia o naturligtvis i Fira är dock affärsutbudet oändligt mycket större o man kan där hitta "allt"! -Inte minst snygga o spännande märkeskläder mm, mm!
Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 20:26
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Copella hur gick det med er resa? bokade ni till Santorini eller?
Skulla vara kul att höra hur det blev. Som några av oss beskrev ön kommer ni inte att bli besvikna! Santorini har allt! Irma skrev att efter 4 dagar hade de sett allt? Ojojoj, jag har varit där mer än 30 gånger och då minst en vecka per tillfälle och upp till 3 veckor, jag har ännu inte sett allt Jag tror att man ser och upplever det man vill SE och UPPLEVA. Stränderna är bra, inte långgrunda och en del är lite steniga. Men den svarta sanden är en upplevelse i sig! Badskor är bra att ha. Dyrt säger en del att det är på Santorini, jag har varit på andra öar i Kykladerna som är dyrare.
Yeasou
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10.