![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tack för tipsen ! Jag är gravt beroende av just Dodonis feta, men har nu "tvingats" till att pröva andra märken. Ingen av dem har hittills haft den rätta kärva smaken, inte på långa vägar. Jakten på fetan fortsätter alltså.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Må gott med din egen goda hemmalagade mat.. ![]() //Monica S |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Fritösen är hårdtestad!
Jag vart sugen på något och det fanns inget i skafferiet. Alltså kollade kylen, massor med potatis (päro). Varför inte göra pommes. Sagt och gjort. 0,5 kg potatis delad i 4 delar och avrunnen, torkad. Rakt ner i fritösen 6 min på 160° vila en stund och sedan 190° i 2 minuter. -Resultat? Mmmmmm! Uffe |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Det låter smarrigt med nyfriterad potatis... mums..
![]() Själv gör jag alltid min klyftpotatis i ugnen. Äger ingen fritös. Först några minuter i mikron för att snabbt få den genomvarm. Sen in i ugnen. Olivolja på förstås. Har ofta även klyftad rödlök med i den och finhackad vitlök. Ibland även morötter. Sommar o höst ofta zuchini med i den också. Egentligen precis de grönsaker jag vill ha för tillfället.. och kryddning..
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Det är smarrigt det med Monica
Det var bara att jag inte kunde hålla mig och lite sugen. Något jag vill lära mig är indiska lökbollar. Uffe |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|