![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle vilja ha en funktion där man kan ange ordningen på sina bilder. När jag laddade upp i går så blev det lite huller om buller men framför allt så laddade jag ju upp dem i den ordningen de tods och då lägger sig den senast uppladdade sist vilket betyder att de senast tagna bliderna nu ligger först i albumet
![]() Kan man få till en sådan funktion, tro? |
|
|||
|
|||
![]()
Precis det reagerade jag också på och det finns ingen möjlighet att redigera...Jag blev lite snopen när jag såg mitt album som inte blev som jag tänkt...Fast nu vet man ju att nästa album ska man göra "baklänges"
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker också det skulle vara bra, om man kunde flytta om bilderna i albumet.
Jag hade också svårt att välja storlek, att komprimera till. På första bilden glömde jag det, och det går också att se, det är den som är framsida, och resten av bilderna blev onödigt små ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om du laddar upp bilden i original förminskas den med automatik till exempelvis 600x450.
|
|
||||
|
||||
![]()
Med menas med original i det här sammanhanget?
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Att man inte gör något åt bilderna innan de laddas upp. Då anpassar systemet bilderna till internet, de tappar mer i kvalitet än om man gör ändringarna själv innan de laddas upp.
|
|
||||
|
||||
![]()
Skulle ladda upp bilder i nya albumet.
Provade först att ladda upp en bild okenverterat. Resultat = ser för ![]() Resizar sedan enligt rekommendation (600x600) Ska man följa originalproportionerna så blir det i mitt fall 600x450 Resultat= ser för ![]() Provar då att förminska bilden så att den väger under 700 kb Resultat= ser för ![]() Jag tyckte detta skämde så mycket att jag raderade bilderna igen. Mina originalbilder väger mellan 2-6 MB. Någon som har ett bra tips på hur man förminskar bilden utan att kvaliteten påverkas för mycket? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag använder Photoshop och "spara för webben". En bild som är typ 3 MB blir typ 80 kb, utan att för den skull skämma för sig. Alla mina bilder på Kalimera är förminskade på det sättet.
Senast redigerad av Kalimera den 2009-03-26 klockan 20:54. Anledning: Stavfel |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet det....det är just det som grämer mig!
![]() Tycker att dina ser väl godkända ut i kvalitet ![]() Jag körde med image resizer. Har även provat med paint. Har iofs CS på gamla datorn men det programmet är svårt att använda tycker jag. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Får prova. Tack för tipset |
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr går inte det idag, men jag hoppas på förbättringar till nästa uppgradering.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|