![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Har ni möjlighet att hyra bil och göra egna utflykter så är det enligt mitt tycke ett bättre alternativ.
Ta en dag till Elafonissi, kan kombineras med Fallaserna. |
|
|
||||
|
||||
|
Håller med. Ta er gärna också till Balos, det är lite knepigt att köra dit, men ni kan åka badbåt från Kastelli.
![]() Balos på västra Kreta. |
|
|
||||
|
||||
|
Ja, definitivt Balos. Fast det är egentligen onödigt att "slösa bort" en dag med hyrbil på att åka dit, bättre då att ta bussen mot Falassarna och hoppa av vid hamnen i Kastelli/Kissamos.
Vi åkte med Balos Express, och stannade till på ön Gramvoussa, med den venetianska fästningen på toppen. Mycket storslaget! Sen var det riktigt härligt att åka rutschkana från båten ner i det här vattnet, och simma i land:
|
|
|
|||
|
|||
|
Håller helt med ovan!! Balos bay och gramvossa
(borgen, om jag fattat det rätt...???) är helt klart väl värt ett besök!! Vi tog också båt-turen från kissamoss. En jätte fin båt ,med toaletter och en liten servering av dryck och snacks. Ska till Kreta , platanias på lördag (geraniotis hotel) och ska göra mitt bästa för att övertala övriga familjemedlemmar (bla 2 ton-åringar.....) att haka på den utflykten. Elafonissi är ju en jätte fin strand...sagolikt vacker med sina rosa snäckskal.....men resan dit är definitivt inte för de som har anlag för åksjuka..![]() ..(där blev vi också en erfarenhet rikare...). sen finns det ju också ett lättilgängligt vatten land "limnopolus" i bergen ovanför platanias....där alla åldrar kan ha kul....(kolla in på goggle earth...)man kan ta sig dit med taxi el. "mini-tåg" dyrast lär vara att åka dit på en "arrangerad tur" med resebolaget....ha så kul!! (DET LÄR JU INTE BLI SÅ SVÅRT PÅ KRETA!!!)/ÅKER DIT PÅ LÖRDAG!!!! daga
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|