Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-03, 08:05
veruscka veruscka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Tunga väskor

vi hade osså övervikt när vi åkte hem men inget de brydde sej om.Men de var väldigt noga med att kolla passen.Stod och grubblade länge på bilderna
Svara med citat
Gammal 2009-07-03, 20:16
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av veruscka Visa inlägg
vi hade osså övervikt när vi åkte hem men inget de brydde sej om.Men de var väldigt noga med att kolla passen.Stod och grubblade länge på bilderna
Jaha, ok
Då är det som vanligt då.....
Vi åker med Airtours (Om 13timmar). De kanske är tuffare mot de som flyger "reguljärt"?
En annan sak, gällande förbeställningar.
Jag mailade "inflight service", som betjänar SAS med förbest.varor. Och undrade varför man inte kan beställa solkrämer och badleksaker på UTRESAN? Svaret jag fick var att SAS bestämt att det ska vara så. Detta pga att man får ett lättare plan, mer utrymme etc.....
Jag motfrågade då, - om mitt sällskap förbeställer 10liter sprit var, -samt hela vinransonen, - Varför inte detta genererar plats och vikt - på HEMRESAN. Jag fick ett lika luddigt svar tillbaka. Det är väl EU-regler osv, men jag tycker de är väldigt lustiga!
Våra grannar reste till Rhodos med att annat bolag nyligen, och de kunde förbeställa varor på utresan....
Nåja, sak samma. Grekland väntar oss mycket snart och det är viktigare
Hälsningar
C@nny
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 16:49
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Jaha, ok
En annan sak, gällande förbeställningar.
Jag mailade "inflight service", som betjänar SAS med förbest.varor. Och undrade varför man inte kan beställa solkrämer och badleksaker på UTRESAN? Svaret jag fick var att SAS bestämt att det ska vara så. Detta pga att man får ett lättare plan, mer utrymme etc.....
Jag motfrågade då, - om mitt sällskap förbeställer 10liter sprit var, -samt hela vinransonen, - Varför inte detta genererar plats och vikt - på HEMRESAN. Jag fick ett lika luddigt svar tillbaka. Det är väl EU-regler osv, men jag tycker de är väldigt lustiga!
Våra grannar reste till Rhodos med att annat bolag nyligen, och de kunde förbeställa varor på utresan....
C@nny
Jag flyger också med SAS-charter och det är lite irreterande att vi inte får beställa till utresan (jag skulle kunna tänka mig ett balkongpaket) men icke... Det är dumt att svara att det beror att man då får ett lättare plan för man torde ju som du säger få ett mycket tyngre plan på hemvägen. Det hela beror EU-regler. Jag kom att fundera på att jag skulle köpa en flaska gin på Kastrup - men icke. Surt är det sedan att se resenärer som skall bo på samma hotell som jag själv komma av planet med förutbeställda varor som beställts till just utresan...
Men från det ena till det andra... Jag hade 27 kg förra året när jag åkte hem från Skiathos... inget hände... Har dock varit med om att andra resenärer på Mallorca fick betala extra för övervikten och det var ganska många. De kanske är mer nitiska där?
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 17:05
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Men från det ena till det andra... Jag hade 27 kg förra året när jag åkte hem från Skiathos... inget hände... Har dock varit med om att andra resenärer på Mallorca fick betala extra för övervikten och det var ganska många. De kanske är mer nitiska där?
Det beror säkert på från dag till dag. Man betalar för att ha med sig 20 kilo. Har man mera skall man betala för det. Sen är en del bolag mer "flexibla" än andra. Kommer ihåg ett reguljärbolag vi jobbade med. Där fick flygbolagets flygplatspersonal alla överviktspengar. Vi gjorde incheckningen för de, å hade vi inte tagit betalt för varje kilo över 20 kilo, fick vi böter... Det var helt sjukt. Vi skulle ta betalt för 1 kilo. Det var pinsamt. Men vi gjorde inte det. Vi skrev in 20 kilo i systemet, å la det extrakilot på någon annan passagerare som hade mindre(så det inte skulle bli fel i vikt och balansberäkningen).
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 17:08
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Vi gjorde incheckningen för de, å hade vi inte tagit betalt för varje kilo över 20 kilo, fick vi böter... Det var helt sjukt. Vi skulle ta betalt för 1 kilo. Det var pinsamt. Men vi gjorde inte det. Vi skrev in 20 kilo i systemet, å la det extrakilot på någon annan passagerare som hade mindre(så det inte skulle bli fel i vikt och balansberäkningen).
Det jämnar nog ut sig till slut....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:10.