Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-10-19, 15:33
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Buss till Barcelona

Nu har jag varit hemma ett tag och lovade ju att skriva om min resa. Den var helt FANTASTISK. Att åka buss så pass långt tyckte många av medressenärerna var lite jobbigt, men jag älskade varenda minut. Att lyssna på guiden och själv se så mycket var toppen. Jag kan absolut inte sova i en buss, så jag var vaken hela resan medan nästan alla sov någon liten stund. Vi fick se på film, pyssla med knep och knåp och på hemresan hade vi ett lottteri, så det hände något hela tiden.

Resan gick från Malmö genom Danmark och Tyskland, där vi sov första natten. Dag två fortsatte vi genom Luxenburg ner till Frankrike där vi sov andra natten, och trede dagen fortsatte vi ner till Barcelona, där vi sov i fyra nätter.

Barcelona var mysigt, och jag fick tillfälle att se det jag hade tänkt. Ramblan blev jag inte speciellt imponerad av, men jag var i alla fall där. Jag såg även Sagrade Familia, "Barcas" hemmaarena med tillhörande museum, olympiastadion, Montjuic och hann även med en eftermiddag på stranden då vi hade 30 grader hela vistelsen. Vinprovningenhos Torres var mysig, men vi fick "bara" prova tre sorters vin med snacks till.

Hemresan var som nedresan, full av aktiviteter och guidens berättelser, skillnaden var att vi åkte genom Schweiz. Allt som allt en toppenresa, men nu får jag snart börja leta efter en vårrresa till Grekland.

//Ingela
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08.