![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Alla stränder är inte vita i Grekland som synes på denna bild Birgitta
![]() För mig känns det som att det inte skulle spela någon minsta roll vilken färg det är på sanden i Grekland just nu. Jag hade accepterat vilken som i utbyte mot denna förbannade snön ![]() Yeasou ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det värsta är nog ändå att de vilda djuren får det allt svårare att hitta föda och flera här i trakten försöker hjälpa till genom stödutfodring och att skotta upp lite barmarksfläckar. Idag blev det lördagsgodis till våra rådjur och harar - morötter, äpplen, potatis och spannmålskross. //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
När jag åkte bussen in till Malmö igår såg jag flera rådjur som stod på fälten bredvid motorvägen och förtvivlat försökte skrapa undan snön så de kunde hitta något att äta... Och det ligger mycket snö utanför Malmö. Det skär i hjärtat... Jag har aldrig förr sett så mycket buskar vara avskalade på bark nertill som i år. T o m här inne på området bland husen. Det tyder på att djuren har det riktigt tufft i år. De äter sällan bark om de har annat att äta. Bark är normalt sett djurens nödproviant. Den innehåller väldigt lite näringsämnen men ger ändå en viss mättnad. Jag tycker inte om det men det är naturens sätt att rensa. I år är det bara de starkaste och smartaste individerna som överlever. De svaga fryser eller svälter ihjäl... Usch... Jag vill inte tänka på det... |
|
||||
|
||||
![]()
"I år är det bara de starkaste och smartaste individerna som överlever" Skriver Peter!
Så då ser det ju lite positivt ut ändå för dig och mig då ![]() Trist skämt, men i naturen överlever de starkaste djuren och emot vad vi tror så är det fler än vi tror! Hur skulle annars de djur som vi nu ser ha överlevt under alla århundraden? Yeasou |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|