Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-20, 16:56
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snö och snö , bara fylls på !

Alla stränder är inte vita i Grekland som synes på denna bild Birgitta
För mig känns det som att det inte skulle spela någon minsta roll vilken färg det är på sanden i Grekland just nu. Jag hade accepterat vilken som i utbyte mot denna förbannade snön
Yeasou
Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 22:11
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
För mig känns det som att det inte skulle spela någon minsta roll vilken färg det är på sanden i Grekland just nu. Jag hade accepterat vilken som i utbyte mot denna förbannade snön
Kan bara instämma. Hittar ju knappt postlådan längre och får små trevliga vykort från lantbrevbäraren om att de gärna vill ha skottat framför lådorna. Man skottar och därefter kommer plogbilen och begraver dito lådor igen Proceduren upprepas dagen efter med samma skottning, samma vykort och samma plogning om och om igen... suck

Det värsta är nog ändå att de vilda djuren får det allt svårare att hitta föda och flera här i trakten försöker hjälpa till genom stödutfodring och att skotta upp lite barmarksfläckar. Idag blev det lördagsgodis till våra rådjur och harar - morötter, äpplen, potatis och spannmålskross.

//Zanét
Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 23:42
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét Visa inlägg
...flera här i trakten försöker hjälpa till genom stödutfodring och att skotta upp lite barmarksfläckar. Idag blev det lördagsgodis till våra rådjur och harar - morötter, äpplen, potatis och spannmålskross.
All heder till er Zanet. Man måste hjälpa till. Djuren här nere är inte vana vid så här tuffa vintrar.

När jag åkte bussen in till Malmö igår såg jag flera rådjur som stod på fälten bredvid motorvägen och förtvivlat försökte skrapa undan snön så de kunde hitta något att äta... Och det ligger mycket snö utanför Malmö. Det skär i hjärtat...

Jag har aldrig förr sett så mycket buskar vara avskalade på bark nertill som i år. T o m här inne på området bland husen. Det tyder på att djuren har det riktigt tufft i år. De äter sällan bark om de har annat att äta. Bark är normalt sett djurens nödproviant. Den innehåller väldigt lite näringsämnen men ger ändå en viss mättnad.

Jag tycker inte om det men det är naturens sätt att rensa. I år är det bara de starkaste och smartaste individerna som överlever. De svaga fryser eller svälter ihjäl...

Usch... Jag vill inte tänka på det...
Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 02:07
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

"I år är det bara de starkaste och smartaste individerna som överlever" Skriver Peter!
Så då ser det ju lite positivt ut ändå för dig och mig då

Trist skämt, men i naturen överlever de starkaste djuren och emot vad vi tror så är det fler än vi tror! Hur skulle annars de djur som vi nu ser ha överlevt under alla århundraden?
Yeasou
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.