Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-03-23, 22:35
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Att tänka på..

Hei Riitta.

Nå er det noen år siden jeg har vært på en skikkelig loffetur. Men med litt erfaring ble min strategi å orientere meg godt på forhånd, lese kart, tenke gjennom hvilket område/del av byen/landsbyen jeg/vi ville bo. Fint å ta med konkrete tips fra andre! - Etterhvert - om fergen ankom i rimelig tid på dagen - gikk vi raskt forbi flokken som tilbød rom. Fant en kafe, fikk en hvil, og så gikk en av oss på leting. På forsommeren er det enkelt å finne bosted ved å titte litt rundt selv.

Det er lett å bli 'lurt'. Tilbudene hagler, bildene som vises frem kan være mye finere enn virkeligheten. Ikke minst må du regne med at noen vil skrøne/ljuge om avstand fra havnen til pensjonatet/hotellet. Da kommer dette med kart inn, be om å få informasjon om eksakt hvor på kartet boligen er. Og ikke godta svevende, upresise forklaringer. Hvis du ikke synes det er ok å havne laangt ute på landet. Kanskje ingen taverna, ingen Mythos, ingen musikk......

Jeg har latt meg ragge på ferge i småkykladene, det var et dårlig valg. Dessuten, om fergen ankommer sent, ville jeg uten tvil forhåndsbestille.

Håper du får mange gode oppdaterte tips av andre her - det finnes så ulike måter å organisere dette med overnatting på.

Kjenner et plutselig savn etter å loffe, gleden og forventningen, å havne på en annen øy enn planlagt, reise litt på måfå. Kykladene er virkelig verd en reise (selv om Doddene og Kalymnos er i en klasse for seg...).
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:57.