![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Tack
Lite buller är ju ok, för vi vill ju bo centralt och där det händer lite annars hade vi ju valt annat resmål. Men det ska ju inte kännas som om man sitter på en trafikerad väg när man tar kvällsdriken på terassen/balkongen. Jag frågar för sista valet är mellan dessa två, det som avgör blir nog om vi vill resa den 11/9 eller den 18/9, vädret bör väl inte skilja så mycket på en vecka utan det är mer när vi vill vara lediga? Det bara kändes lite skumt att de lite lyxigare hotellen blev bland de billigaste så man nästan undrar om de försöker luras och den 18/9 är Plaza billigare än Casa, men den 11/9 blir Plaza dyrt men Casa ok. Det är mest att Casa's pool ser så tråkig ut på bilderna..... Låter bra att ni gillar Kreta och Platanias, vi gillar det mesta så vad vi än väljer så blir det säkert bra hoppas jag. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom hotellen är mer eller mindre ihopbyggda tror jag helt säkert att ni kan nyttja den pool som verkar bäst. Jag har nyligen varit in på hotellområdet på en anställningsintervju och kunde utan problem gå mellan de båda byggnaderna. Jag ska upp och träffa Nilam nu i veckan hoppas jag, då kan jag spionera lite mer åt er
![]() Puls har ni i byn, det kan jag lova, men även möjlighet till avkoppling. Ta den delen som ligger närmast stranden och njut av semestern! //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Plaza di Porto är helt underbar! Vi var där på "bröllopsresa" Aug-Sept '09 i 2 veckor. Barnen (nu 2 och 3,5år) var med och hotellets egen strand funkade perfekt! Gud så de njöt av livet medans mamma och pappa lattjade i solen
![]() Flera poolar finns det också, vi tyckte den nya var bäst och lugnast. Trafiken skulle jag inte oroa mig alls, det var hyfsat lugnt. Vi hade iofs havsutsikt från balkongen, men inte ens trafiken till Limanaki restaurangen störde oss. Hoppas ni får en härlig semester, kan inget annat än rekommendera.. och kanske boka en resa för bara mig och gubben i år ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, låter underbart. Vi vill gärna uppleva lite bröllopsresa också även om det är 10 år sen bröllopet men kärleken kan behöva lite också.....
![]() Då är det nog poolen vid Cas delen som är bäst. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag spionerat så det räcker och blir över
![]() Hotellen, Plaza och Palazzo, är som jag tidigare sa sammanbyggda, Palazzo är den äldsta delen och runt den är Plaza byggt. På området har ni hela fem pooler att välja på om havet är för kallt/oroligt. "Nilam" bor i Plaza-annexet helt vid havet, i ett fräscht rum med stor toalett och uteplats mot en stor fin pool. Rummet de bor i har en dubbelsäng och en bäddsoffa, är ca 15 kvadrat och har en något avskiljd köksdel - Kan nog passa en liten familj som vill tillbringa mer tid ute än inne. Själva hotellet är flott så det förslår men inger mig aningen "hyreshuskänsla" med trapphus och loftgångar. Hela komplexet är STORT och trendigt och, om en öl kostar 4.30€, i mitt tycke dyrt. Men, om nu boendet i sig är billigt och bra tycker jag ni ska slå till. Ni kommer helt säkert få en skön och mysig semester hur som helst. Hoppas det är till någon hjälp //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för idéerna och hjälpen
![]() Nu är det bokat, vi åker till Platanias i mitten av september och hotellet blev Plaza di porto, det var bland de billigare alternativen konstigt nog. Med rabatter så kan allt hända...... Hittade samma hotell på annat resebolag och då hade resan kostat 10 tusen mer..... Jag återkommer säkert med mer frågor och rapport efter resan |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas ni får en härlig resa! Javisst är det konstigt det dära med prisen, förra årets resa/boende på Plaza di Porto var också flera tusen billigare än på andra hotell för oss.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|