![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kom fra Hellas for en uke siden og reiser ned igjen om 2 uker. Jeg har ikke hatt noen problemer, - og ser ikke for meg at det kan bli noen,
-utenom de største byene (Athen og Thessalioniki). Jeg hadde telefonkontakt med greske venner i Kalamata (Peloponnes) senest idag og der er det helt stille der, ................og det er 29 grader varmt .
|
|
|
|||
|
|||
|
Tror som Janne at dette desverre kan påvirke turismen i negativ retning. Nyhetsbildet, med uroligheter og streiker etc, har betydning. Leste dessuten et sted/nettavis at man ble anbefalt å ta med euro hjemmefra, i tilfelle bankstreik. For oss 'gamle' reisende er det gjerne sånn at vi reiser uansett. Men har hørt andre- som etter å ha lest om krisen og sett tv-intervjuer med grekere - at ferievalget ikke er Hellas, og at flere har inntrykk etter tv-innslag at yngre grekere ikke ser ut til å fatte at krisen gir konsekvenser, at noen av dem føler seg urettferdig behandlet. Det siste kan man jo på ett vis forstå, med høyere skatter og høyere pensjonsalder.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
!!
|
|
|
||||
|
||||
|
Min venninne ( bosatt i Roma) fortalte i går at på Italiensk TV gjentar de nå stadig at prisene vil gå ned ca 30 % i Hellas framover, og at de regner med at mange flere italienere vil tilbringe feriene sine i Hellas i år enn tidligere.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|