![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, faktiskt inte.
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Tack så mycket för snabbt svar! Vi ser fram emot en härlig semester. Mvh Lisa |
|
||||
|
||||
![]()
Lite tips om Andros:
Två stränder som ni inte får missa är först och främst Grias Pidima (Old Womans Jump Beach), som ligger nere i sydost. -Försök gärna ta reda på varför den heter just så. Fick inget riktigt svar på detta när jag var här. I vattnet står en jättehög rauk, som t.o.m. får Hoburgen att blekna. En annan underbar strand är Vitalli beach uppe i nordost. Finns även flera små (både klipp-och sandstränder) strax norr om Batsi upp mot Gavrion. Denna väg är det även väldigt vackert att vandra på. Bäst utsikt är det utefter huvudvägen mot Andros stad, ungefär vi det gamla Paleopolis. Här är det en fantastisk utsikt ut över havet. Men ni kommer säkert att hitta många fler smultronställen, för det finns många på Andros som enligt mig är en fantastisk ö. Ser fram emot många härliga bilder från er rundtur imorgon ![]() /Homeros |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Homeros |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne! Jag hoppas att ni faar en underbar vistelse haer. Jag aer paa Andros nu och bor i Chora. Jag skulle rekommenderar byarna Lamira, Menites och Stenies och Chora foerstass. I Chora haaller de paa att laegga internet i deras huvudgata saa det ser lite fult ut men fortsaett ned till den okaenda sjoemannen. Foer mat Archipelaos i Chora vid stranden Nimborio. Det som aer fint med Andros aer att den aer saa groen och husen aer saa vaelskoetta och vackra. Nu kan man fa vara sjaelv pa stranden och det are lite trafik sa det aer en glaedje att koera omkring. Vi var uppe pa restaurangen Balkoni tou Aigaou den har en fantastiks utsikt och aer bara oeppen pa helgen. Jag vet inte hur maten aer men utsikten var vaert allt. Vi kom dit mitt i veckan...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lamira är lagd till listan över byar vi ska till, de andra var resan inplanerad. Vi skulle äta på Balkoni tou Aigaou igår kväll, men som du skriver är där bara öppet på helgen, så vi fick äta här i Batsi, det var bra det också.
Vi ska till Chora idag, vi kanske ses! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Njut och må gott Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Hittils har allt vi ätit varit över förväntan.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|