Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-28, 10:04
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Handla på flyget eller på Rhodos?

Jag beställde varor på flyget när jag skulle hem från Rhodos. Tur var väl det, både Bombay Saphire (gin) och vit Bacardi (rom) var billigare på flyget än nere på Rhodos. Så slapp jag tänka på att packa flaskorna noga i resväskan, så dom inte skulle gå sönder. Hade vart lite försmädligt om det kom ut en gin o rom indränkt väska på bandet. Tror också att jag hade fått betala skadestånd om min väska hade förstört någons annans bagage.
Jag tycker det är smidigt att man kan betala direkt när man bestället tax-free, då behöver man inte tänka på att ha tillräckligt med pengar kvar när man reser hem. Man får varorna i genomskinliga plomberade påsar, vet inte hur det är med vidare flygtur inom sverige, har för mig att det står att man inte behöver checka in tax-free varorna utan man går ombord med dom som handbagage.

Irene
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 10:38
IRSAs avatar

Du får gärna kolla där vad det kostar, på Novair kostade det 179 kr för en liter Bombay 47%, och 139 kr för en liter Bacardi. Plus att när man köpte 5 flaskor så betalade man bara för 4, den billigaste på köpet (gäller vissa varor)
Gick in på Novairs taxfree nu o kollade och priserna hade gått upp, nu kostar en liter Bombay 199 kr, så den hade gått upp 20 kronor sen juni.'

Irene
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 11:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Bra om flygbolagen nu också börjat plombera sina påsar för det som säljs på planen. Så var det inte sist jag flög utomlands med charterplan dvs i feb och förra hösten i sept. Visserligen försluten påse men inte plomberad så då måste den packas ner när man flyger vidare i Sverige.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 11:30
IRSAs avatar

Så här står det på Novairs hemsida om påsarna på flyget:

Hur påverkar de nya handbagagereglerna min förhandsbeställning?

De nya strängare handbagagereglerna gör det ännu säkrare och enklare att förhandsbeställa Taxfreevaror hos oss. När du förhandsbeställer Taxfree blir varorna levererade i godkända och förseglade påsar direkt till ditt säte ombord på flyget.
Ska du flyga vidare efter ankomst till svensk flygplats?
Det är inga problem när du förhandsbeställer taxfree hos oss! Våra taxfreepåsar är godkända för att ta med som handbagage genom säkerhetskontrollen. Allt du behöver göra är att kontrollera så att förseglingen på påsen inte är bruten samt att kunna visa ett kvitto för dina inköp, när du passerar säkerhetskontrollen.

Irene
Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 10:25
zambikos zambikos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ska kolla nästa gång jag går förbi Pappou.[/quote]

Pappou är inte alls billig när det gäller sprit.
Brukar handla på Vävypoika i gamla stan, eller Spar och Lidl utanför stan.
Mycket billigare än i taxfreen
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 13:21
IRSAs avatar

När jag vill ha en god Gin, köper jag Bombay Sapphire, finns ingen godare (tycker jag)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27.