![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sen är det spännande när någon bestämt sig för "mitt resmål"! Efter det blir det ofta tyst. Inget bu eller bä. Naturligtvis gäller det inte alla, men som Eva skriver, många. Försök att njuta av höstmörkret och kylan så gott det går! Snön vi fick här i Stockholm är nu nästan borta! ![]() Lena |
|
|
||||
|
||||
|
Snön är inte borta i Huddinge. Tog en promenad i blixthalka och fullmåne innan solen gick ner. Snön låg kvar i spåret. Riktigt fint.
Resa till påsk och Rhodos inplanerad, känns alldeles för långt bort och varken läser eller skriver så mycket just nu här på Kalimera. Blir mellan varven lite nät-trött. Värmeljus och vila som gäller. Fast just nu dricker jag grekiskt vin. Vitt för 99:- Maken inhandlade. Vet inte om det rekommenderades här eller i någon tidning. Gott, spritsigt, ungt! Aina |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Aina! Kan man få veta namnet på vinet. I min lilla stad finns bara Kourtaki, alla andra grekiskska viner måste beställas.
Hälsningar lilla sjöborren. |
|
|
||||
|
||||
|
Igår kväll kunde man inte det, eftersom jag satt på övervåningen långt ifrån flaskan. Nu läser jag innantill på flaskan: Santorini är väl namnet på vinet, Assyrtiko kanske druvan? Har belönats med silvermedalj och rekommenderades i DN, enligt maken.
Aina |
|
|
||||
|
||||
|
Vinet i fråga heter Santorini Assyrtiko (Santo Wines), kommer från Grekland (Santorini), kostar 99:- och har nummer 2338 hos systembolaget.
Själv tycker jag att vinet luktar lite "hembryggt", men smakar helt OK. /Maken... |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|