![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
162 | 65.59% |
Ja, jag ska boka senare. |
54 | 21.86% |
Nej. |
10 | 4.05% |
Vet inte. |
14 | 5.67% |
Jag bor i Grekland. |
7 | 2.83% |
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tips: Kolla med economycarrentals, de har bra priser (men det tillkommer en underredesförsäkring vilket står med mycket fin stil på hemsidan att det kan göra på vissa destinationer) och det var inga problem när bilen skulle levereras eller återlämnas!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det lutar åt 14 dagar i Parga i början av juli!
![]() ![]() Först ska vi resa till Egypten en vecka nu på tisdag, sen får vi väl bestämma oss! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
När planerar du att komma till Rethymno? /Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
Grabben och jag ska till Grekland i år igen!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller på att leta efter en billlig biljett - skiljer ca 1000 kr från 2010 Landvetter - Aten (via Wien). När det gäller flygstolar med apollo finns knappast några biljetter - om det finns är dom dyra! Kanske man är ute lite för tidigt.
Anders |
|
||||
|
||||
![]()
Jovisst hoppas vi på en eller ett par turer 2011. Planerna just nu är Santorini - Amorgos i maj-juni med reguljärflyg från Köpenhamn via Aten. Har spanat in en del hyfsade priser, men väntar lite ytterligare med bokning. Hoppades lite på billiga flygstolar enkelresa hem med Apollo. De brukar ju finnas för hemresa i början av säsongen och utresa i slutet, men hittar inga just nu. Någon som har tips?
I september hoppas vi att plocka en ö på återvändar-önskelistan, nämligen Karpathos. Abstinensen efter den ön är svår nu. Även här skulle det sitta fint med bara flygstolar, men de jag hittar kostar ju skjortan. Skulle hellre vilja boka boende själv på plats än att köpa charter-paket. Men det förutsätter ju att man tar sig dit för vettigt pris. Någon som har tips? Ett alternativ är kanske att med lite flexibilitet vad gäller tid för utresan kunna hitta en sen restresa med charter. Men ospecificerat riskerar man ju att hamna på annat håll än i Pigadia, och det vill vi inte. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni inte hittar billiga biljetter till Karpathos kanske det finns till Rhodos. Därifrån är det enkelt att ta sig till Karpathos med båt eller flyg.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jaa nu är biljetterna bokade till september också, till underbara Kalymnos, härligt! Från Kastrup till Aten med SAS, sedan vidare med Aegean A till Kos, väntetid i Aten 1 timma och 5 minuter. Tillbaka efter 2 veckor med Aegean A från Kos till Aten, därefter till Kastrup med SAS, väntetid i Aten 5 och en halv timma, lagom tid för att äta och shoppa lite på flygplatsen. Alltsammans bokat hela vägen med SAS, vilket innebär att vi checkar in bagaget på Kastrup och slipper handskas med det förrän vi anländer till Kos. Boardingcarden för hela vägen får vi på Kastrup till nerresan och Kos till hemresan, ingen incheckning i Aten, bara att gå till gate.
Kostnad för hela paketet: 2700 kronor pr person. Ett ganska bra pris tycker vi. Siw, Lena och Ulf. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bokat 2 veckor i maj. Göteborg - Samos för vidare resa först en vecka på Ikaria och sedan en vecka på Fourni. Första resan till dessa öar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bokat! Så var det klart med ännu en tur på Återvändar-listan. 15 - 29 september får vi så än en gång återse det kära Karpathos. Härligt!
Hade ambitioner att plocka ihop en tur med reguljärflyg eller charterstolar för att sedan boka boende själv. Ett alternativ med SAS och Olympic var på gång när jag gick in på Airtours för att kolla där efter ev flygstolar. Hittade då flyg + 2 veckor boende på Hotel Kalimera för 5049 kr. Då känns det ju lite korkat att hålla på att plocka ihop något själv som sannolikt bara blir dyrare. Känns som ett bra pris och vettigt boende. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, inte behöver grekerna vara oroliga att vi på Kalimera sviker i alla fall.....Här bokas det för fullt. Även jag har plusat på årets Grekkonto
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir 5 mnd på Kalymnos i år igjen! Gleder meg veldig til å reise ned ved påsketider.
|
|
||||
|
||||
![]()
Förra året blev det inget av, men i år så! Har bokat två veckor på Kreta och går redan och räknar ner. Det är första gången jag åker ensam men jag ser fram mot det. Det blir en skön stund med egna tankar, utflykter, god mat och ryggläge i havet.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir tre turer til Hellas i år! Men hvordan jeg skal overleve ventetiden til Mai vet jeg ikke...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ja, jag och min mamma ska åka till... ja, det är just det var? kan vi få tips, snälla!! vi funderar på Kefalonia, men kanske karpathos, eller?
![]() p.s ge gärna tips om saker man kan göra på de ställe ni föreslår!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen börjar det närma sig!
![]() ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu bestämt att det blir Parga till sommaren!
![]() Har bokat och tagit ut mitt fotopris i form av en E-guide till Parga. Nedräkningen kan börja! Katitzi ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|