Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år?
Ja, jag har redan bokat. 162 65.59%
Ja, jag ska boka senare. 54 21.86%
Nej. 10 4.05%
Vet inte. 14 5.67%
Jag bor i Grekland. 7 2.83%
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-12, 15:59
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Resa till Grekland 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Abi Visa inlägg
Planen är att ha en hyrbil vänta på flygplatsen, och utforska östra + södra delarna.
Abi
Tips: Kolla med economycarrentals, de har bra priser (men det tillkommer en underredesförsäkring vilket står med mycket fin stil på hemsidan att det kan göra på vissa destinationer) och det var inga problem när bilen skulle levereras eller återlämnas!
Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 20:31
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Tips: Kolla med economycarrentals, de har bra priser (men det tillkommer en underredesförsäkring vilket står med mycket fin stil på hemsidan att det kan göra på vissa destinationer) och det var inga problem när bilen skulle levereras eller återlämnas!
Tack det ska kollas.

Abi
Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 20:45
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Det lutar åt 14 dagar i Parga i början av juli!Har bokat på och av några gånger, svårt att bestämma exakt tidpunkt redan nu - men blir ju så sugen!!
Först ska vi resa till Egypten en vecka nu på tisdag, sen får vi väl bestämma oss!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 00:06
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Det ser nu ut som att jag trots allt kommer ner till Kreta detta året.. till Rethymno..
Monkan,

När planerar du att komma till Rethymno?

/Ingegerd
Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 21:25
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Grabben och jag ska till Grekland i år igen! Det blir första resan dit på 3 år. Jag har köpt flygstol till Athen på nervägen och hemresan blir från Santorini 20 dagar senare. Pris 3830:- så här långt. Boende på Naxos är bokat och klart. Hoppas på snabbåt från Lavrio till Naxos liksom för 3 år sedan. Vi kommer troligen även att besöka Ios och Folegandros. Vi ser mycket fram emot resan!
Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 20:44
anderz anderz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Håller på att leta efter en billlig biljett - skiljer ca 1000 kr från 2010 Landvetter - Aten (via Wien). När det gäller flygstolar med apollo finns knappast några biljetter - om det finns är dom dyra! Kanske man är ute lite för tidigt.
Anders
Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 21:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jovisst hoppas vi på en eller ett par turer 2011. Planerna just nu är Santorini - Amorgos i maj-juni med reguljärflyg från Köpenhamn via Aten. Har spanat in en del hyfsade priser, men väntar lite ytterligare med bokning. Hoppades lite på billiga flygstolar enkelresa hem med Apollo. De brukar ju finnas för hemresa i början av säsongen och utresa i slutet, men hittar inga just nu. Någon som har tips?

I september hoppas vi att plocka en ö på återvändar-önskelistan, nämligen Karpathos. Abstinensen efter den ön är svår nu. Även här skulle det sitta fint med bara flygstolar, men de jag hittar kostar ju skjortan. Skulle hellre vilja boka boende själv på plats än att köpa charter-paket. Men det förutsätter ju att man tar sig dit för vettigt pris. Någon som har tips? Ett alternativ är kanske att med lite flexibilitet vad gäller tid för utresan kunna hitta en sen restresa med charter. Men ospecificerat riskerar man ju att hamna på annat håll än i Pigadia, och det vill vi inte.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 08:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Skulle hellre vilja boka boende själv på plats än att köpa charter-paket. Men det förutsätter ju att man tar sig dit för vettigt pris. Någon som har tips?
Om ni inte hittar billiga biljetter till Karpathos kanske det finns till Rhodos. Därifrån är det enkelt att ta sig till Karpathos med båt eller flyg.
Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 11:38
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Jaa nu är biljetterna bokade till september också, till underbara Kalymnos, härligt! Från Kastrup till Aten med SAS, sedan vidare med Aegean A till Kos, väntetid i Aten 1 timma och 5 minuter. Tillbaka efter 2 veckor med Aegean A från Kos till Aten, därefter till Kastrup med SAS, väntetid i Aten 5 och en halv timma, lagom tid för att äta och shoppa lite på flygplatsen. Alltsammans bokat hela vägen med SAS, vilket innebär att vi checkar in bagaget på Kastrup och slipper handskas med det förrän vi anländer till Kos. Boardingcarden för hela vägen får vi på Kastrup till nerresan och Kos till hemresan, ingen incheckning i Aten, bara att gå till gate.
Kostnad för hela paketet: 2700 kronor pr person. Ett ganska bra pris tycker vi.

Siw, Lena och Ulf.
Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 11:55
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Om ni inte hittar billiga biljetter till Karpathos kanske det finns till Rhodos. Därifrån är det enkelt att ta sig till Karpathos med båt eller flyg.
Tack för tipset Janne! Har kollat lite på att dra via Kreta eller båt från Piraeus, men inte hittat något bra. Men Rhodos kan ju vara ett alternativ. Tack.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 17:52
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Vi har bokat 2 veckor i maj. Göteborg - Samos för vidare resa först en vecka på Ikaria och sedan en vecka på Fourni. Första resan till dessa öar.
Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 02:47
Masses avatar

Bokat! Så var det klart med ännu en tur på Återvändar-listan. 15 - 29 september får vi så än en gång återse det kära Karpathos. Härligt!

Hade ambitioner att plocka ihop en tur med reguljärflyg eller charterstolar för att sedan boka boende själv. Ett alternativ med SAS och Olympic var på gång när jag gick in på Airtours för att kolla där efter ev flygstolar. Hittade då flyg + 2 veckor boende på Hotel Kalimera för 5049 kr. Då känns det ju lite korkat att hålla på att plocka ihop något själv som sannolikt bara blir dyrare. Känns som ett bra pris och vettigt boende.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 09:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Ja, inte behöver grekerna vara oroliga att vi på Kalimera sviker i alla fall.....Här bokas det för fullt. Även jag har plusat på årets Grekkonto

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-01-17, 11:21
bluesky
Gäst

Det blir 5 mnd på Kalymnos i år igjen! Gleder meg veldig til å reise ned ved påsketider.
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 01:43
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Förra året blev det inget av, men i år så! Har bokat två veckor på Kreta och går redan och räknar ner. Det är första gången jag åker ensam men jag ser fram mot det. Det blir en skön stund med egna tankar, utflykter, god mat och ryggläge i havet.
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 13:51
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006

Det blir tre turer til Hellas i år! Men hvordan jeg skal overleve ventetiden til Mai vet jeg ikke...
Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 23:17
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Så klart det blir Grekland, ingen sommar annars. Flyget bokades i augusti för drygt tre veckors vistelse. Schinoussa o Antiparos är målet, det ena för lugnet, ron o maten, det andra för myset, vännerna och ..... Ja allt! Å nog längtar vi! // Ingrid
Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 17:41
Grace n Grace n är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

ja, jag och min mamma ska åka till... ja, det är just det var? kan vi få tips, snälla!! vi funderar på Kefalonia, men kanske karpathos, eller?

p.s ge gärna tips om saker man kan göra på de
ställe ni föreslår!!!
Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 11:01
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Äntligen börjar det närma sig! Har bokat långweekend till Aten i början av mars. Sedan åker vi på påskafton till Plakias och stannar där en vecka och i slutet av maj blir det 2 veckor i cykladerna. En höstresa "måste" man ju också ha för att överleva vintern men den är ännu inte bokad. Rhodos i november var underbart så kanske det...
//maji
Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 20:09
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Har nu bestämt att det blir Parga till sommaren!
Har bokat och tagit ut mitt fotopris i form av en E-guide till Parga.

Nedräkningen kan börja!

Katitzi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.