Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-03-07, 16:56
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

ÅÅÅ så fint!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-03-07, 17:49
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 935
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

Vackert!
//
KR
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-03-07, 19:59
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

Du milde, vilka härliga bilder.
Själen måste väl jubla när man går dessa vårpromenader.
Man blir så uppvärmd när man ser det vackra vårkreta.

Lisbet och jag längtar så efter att få komma ner och om tid finns, mötas.

De bästa hälsningar till Anna och dig, samt givetvis Milo.

Paul
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-03-08, 08:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 807
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

Fantastiska bilder. Tack!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-03-08, 10:17
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 150
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

Tack så mycket för härliga bilder! Om fem veckor vandrar vi på kretensk mark, bland apelsin- och olivlundar!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-03-08, 10:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

Underbara bilder. Jag älskar anemoner och brukar alltid köpa det till mitt äldsta barnban när han fyller år eftersom de brukar finnas i handeln då.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-03-23, 17:04
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Kreta / Rethymno
Inlägg: 691
Standard Sv: Vårblommor på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
"ovalusgulis" ser ut som en konstig muterad variant av smörblomma. Bladverket och blomknopparna ser ut som smörblomma tycker jag.

De där ludna trumpeterna.. de ser ut som att de livnär sig på insekter. Har jag rätt?

//Monica S
Dom äter ej insekter men dom lockar insekten ner i trumpeten och sen släpper ut dom igen när insekten gjort sitt jobb med polinering.
Så ej äta bara leka.

Olle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT