![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni gör helt rätt som funderar på Karpathos. Vi fastnade för ön också som alla andra
![]() Amopi var en härlig strand (eller ,flera stränder),fast vi besökte bara en. Härligt vatten att snorkla i. Jag tyckte det var lite glest med bussturer mellan Pigadia och Amopi. Vi åkte från Pigadia vid 9 tiden(tror jag) och bussen hem från Amopi gick först vid 16 tiden. För mig skulle Amopi kännas lite avlägset att bo i. Nästa gång väljer jag helst boende lite utanför centrun nära stadsstranden. Det tar bara 10 minuter att gå till stan och till favorittavernan Pelagos mara några minuter ![]() Läs gärna förra sommarens resebrev från Karpathos så får du mera tips och erfarenheter av oss alla som var där ![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer helt med föregående talare! Dvs Amopi är nog trevligt att spendera någon dag på, men det finns inget att göra där förutom att bada. Där finns några hotell, ett par tavernor och en liten supermarket, det är allt. Tar ni bussen in till Pigadia på kvällen, måste ni dessutom ta taxi tillbaka hem igen. Bo hellre i Pigadia och åk ut till de olika stränderna när ni vill ta en heldag. Stranden i Pigadia är inte dum alls, det går både att bada och snorkla där. Och så kan man ta buss eller taxi till Amopi eller Lefkos. Det finns även badbåtar som tar en till de små, läckra stränderna längs östkusten.
Pigadia är en perfekt stad att strosa runt i. Det finns många affärer av olika slag och mängder av restauranger, tavernor, kafeer och barer med mycket rimliga priser. Vi själva föredrar att bo "mitt i smeten", eftersom vi just strosar runt flera gånger om dagen. ![]() ![]() Ni kommer säkert att bli helnöjda med ert val! Själva åker vi ner den 15 juli och blir där i två veckor. Vi kanske ses? ![]() Karin 108 dagar kvar... |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Som konsul hafver jag icket att tillägga, bara instemma med ofvanstående.....Jag blir SÅ glad och förnöjd när jag ser mina extra-konsuler skriva så gott om öa..... ![]() Mvh, Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
![]()
OK, blev lite deppig, då Amoopi såg så bra ut - just för barnen, att snorkla. Och Aegean village har enhetspris för barn. Men hittade nu Zephyros Village, vore det kanske bättre för oss? Hur är stranden där, finns det något att se för snorklarna?
Funderade nästan på Kreta, Platanias igen, men där kan det vara så strömt och vattnet var inte populart bland våra killar, inget att se eftersom det är så strömt så det inte är klart i vattnet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ja här är en till som tillfullo håller med i alla lovorden !!!!! Jag tror oxå på Zehpyros för er.Amopi är som sagt ett härligt ställe att bada på ,men inget annat.Badutflykterna med båt är såååå härliga. Cia
|
|
|||
|
|||
![]()
Detta kräver lite fundering... men vad säger ni - är Pigadia tråkigt för en 11-åring och en 14-åring som gillar att snorkla/bada i havet + poolen/ lyssna på musik/äta god mat/handla lite krafs, t-shirts, kepsar etc?
Vi vill inte ha disco/fulla ungdomar/hård trafik men mysig kvällspromenad o god mat med några små affärer... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() Karin partisk??? nej, snarare förälskad! (saknar en lämplig smiley här!!!) |
|
||||
|
||||
![]()
Inte en full människa såg vi heller och inget störande nattliv från ungdomarna
![]() Barnbarnet (8 år förra sommaren) stortrivdes i Pigadia. Spelade minigolf med morfar på väg mot stranden. Zephyros skulle vi gärna bo. Andreas och Maria tar väl hand om sina gäster ![]() Riitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|